Compania Ceetrus (fostă Immochan), divizia imobiliară a Auchan, va deschide în primăvara anului 2021, la Brașov, primul hotel din România al grupului francez, în care va investi 15 milioane de euro. Deși ar fi putut să aleagă un lanț internațional la care să afilieze hotelul, inclusiv unul francez, proprietarii au ales un brand românesc.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Hotelul va face parte din cartierul Coresi, dezvoltat pe fosta platformă Tractorul din Brașov, care în acest moment are o parte comercială, una rezidențială, cu 1.800 de apartamente construite, și o zonă de birouri cu 70.000 de metri pătrați. "Deci, este un cartier în toată puterea cuvântului, și în tot acest context am hotărât să construim și un hotel pe care o să-l operăm cu partenerii noștri care dețin hotelul Kronwell din Brașov, bazându-ne pe câteva elemente majore. În primul rând este nevoia orașului Brașov de camere de hotel, iar din studiile făcute reiese că în oraș ar mai fi nevoie de 1.000 de paturi în hoteluri", a declarat pentru Profit.ro Tatian Diaconu, director general pe portofoliul România, Polonia, Rusia și Ucraina din cadrul Ceetrus.
Al doilea argument în favoarea construirii unui hotel constă în faptul că, în cartierul respectiv, cei 70.000 de metri pătrați de birouri găzduiesc 70 de companii internaționale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Al treilea argument vizează Brașovul, ca atracție turistică, iar cei care îl vizitează au nevoie de mai multe opțiuni de cazare.
"Pentru cartierul respectiv, hotelul este doar o piesă dintr-un puzzle", spune Tatian Diaconu.
Hotelul va fi clasificat la patru stele și va avea 133 de camere, restaurant, săli de conferințe cu 400 de locuri și cazinou. Investiția totală se ridică la 15 milioane de euro.
Managementul hotelului va fi asigurat de reprezentanții Kronwell, hotel deschis în 2013 în Brașov de către Daniel Popescu, investitor local. Hotelul, aflat în prezent în faza de structură între parter și etajul I, va fi deschis în primăvara anului 2021.
Întrebat dacă puteau aduce un lanț hotelier internațional, Diaconu a confirmat că au fost discuții cu mari operatori de hoteluri interesați de piața brașoveană, dar a fost ales Kronwell, pentru că s-a impus ca "hotel dominant" pe piața locală.
CITEȘTE ȘI Ceetrus: Ne-am obișnuit să ne plângem. Fiecare proiect are nevoie de ”nebunul de serviciu”.Hotelul va avea un brand construit de la zero, un nume nou pe piața românească, pe care nu a dorit, încă, să îl dezvăluie.
"Este primul hotel care se construiește de la zero în cadrul grupului. Strategia noastră nu e să ne concentrăm pe piața hotelieră, ci de a face regenerare urbană acolo unde se poate și de a construi cartiere, iar dacă acolo unde le vom construi își va avea locul câte un hotel, sigur, e posibil să mai facem și altele, dar sub nicio formă nu e o strategie în acest sens", a mai spus Diaconu.
Fondat în 1976, Ceetrus este un dezvoltator imobiliar global, cunoscut până în iunie 2018 sub numele de Immochan. Fostă companie de real estate comercial, Ceetrus s-a transformat din 2016, pentru a deveni astăzi un dezvoltator imobiliar de proiecte mixte.
În România, Ceetrus a fost înființat în ianuarie 2012 și administrează un portofoliu de 23 de centre comerciale la nivel național. În 2016, Ceetrus și-a lărgit sfera de activitate pe noi segmente de business: cel rezidențial, prin dezvoltarea Coresi Avantgarden în parteneriat cu Kasper Development și office, prin Coresi Business Campus, unul din cele mai vibrante parcuri de afaceri din Brașov, în parteneriat cu Ascenta Management.
Investițiile Ceetrus în România au depășit 300 milioane de euro, iar valoarea de piață a activelor companiei este apreciată la 400-500 milioane euro. Ceetrus este prezentă în 13 țări și deține 393 de centre comerciale. Grupul Auchan, din care face parte, este controlat de familia Mulliez, prin exponentul său Gerard Mulliez - fondatorul grupului, considerată cea mai bogată din Franța, cu o avere estimată la aproape 40 miliarde de euro în 2016, potrivit revistei franceze Capital. Printre brandurile grupului, prezente în România, se numără Auchan, Decathlon și Leroy-Merlin.