Lanțul de restaurante cu servire rapidă McDonald's România va deschide încă 4 restaurante în țară, până la sfârșitul anului, plus 8 restaurante anul viitor, și va continua investiția în inovație și tehnologie, sistemul de servire direct la masă, astăzi disponibil în 24 de restaurante, urmând să fie aplicabil în toate unitățile în următorii doi ani, spune, pentru Profit.ro, Daniel Boaje, CEO McDonald's România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„În momentul acesta, McDonald's trece prin cel mai important proces de inovare, în sensul în care continuă să se focuseze pe partea de interacțiune cu clientul, pe experiență mai bună pentru client. Suntem într-o direcție foarte digitalizată, dacă putem să spunem așa. Clientul comandă singur, plătește cu cardul, primește un dispozitiv care are și o identificare digitală, așteaptă la masă și primește comanda la masă. În momentul acesta, 24 de restaurante din țară au servire direct la masă”, spune Boaje, estimând ca, în următorii doi ani, toate restaurantele McDonald's să adopte acest mod de servire.
De altfel, conform informațiilor transmise de CEO-ul McDonald's, în prezent există 33 de restaurante, dintre care 14 în București și 19 în restul țării, care au trecut printr-un proces de transformare, fiind introduse display-uri digitale de comandă pentru clienți unde aceștia își pot comanda singuri produsele, iar numărul acestora va ajunge la 40 până la sfârșitul anului. Din cele 33 de restaurante, 24 au implementat sistemul de servire la masă, dintre care 10 în București și 14 în țară.
Acest sistem nou de servire a clientului nu conduce la reducerea numărului angajaților, ci, din contră, crește numărul acestora, fiind creată o nouă profesie, aceea de „guest experience leader”, responsabil de interacțiunea cu clienții, angajații participând la diverse traininguri.
CITEȘTE ȘI Aplicația de food delivery EuCeMananc promite să livreze în doar 30 de minute comenzile de la un restaurant din Brăila„Toți consideră digitalizarea un efort care are ca rezultat și eficientizarea. Prin noul fel în care servim clienții în restaurante, numărul de angajați a crescut, avem echipe mai mari. Lângă fiecare zonă de servire există un angajat nou, responsabil de ospitalitate și interacțiunea cu clienții. Există angajați care interacționează cu clienții în zona ecranelor digitale, îi ajută să plaseze comanda, să înțeleagă produsele pe care le vor, le prezintă produsele noi și îi ajută cu orice au nevoie în restaurant”, explică Boaje.
De altfel, compania va extinde rețeaua cu încă 4 restaurante, dintre care 1 în București și 3 în țară, până la sfârșitul anului, iar pentru anul viitor are în plan să deschidă 8 restaurante, atât în București, cât și în țară, și să lanseze serviciul de livrare în toate restaurantele din țară.
„Am implementat anul trecut McDelivery, care funcționează de asemenea foarte bine în 60% din restaurantele din țară. Sper că de anul viitor vom putea livra din toate restaurantele. Depindem foarte mult și de felul în care se dezvoltă partenerii noștri în toată țara, neavând flotă proprie. Deocamdată lucrăm cu Food Panda și Glovo. Nu sunt discuții finalizate în momentul acesta, dar avem în plan să atragem parteneri noi”, mai spune CEO-ul.
Compania continuă procesul de dezvoltare și se axează pe interacțiunea cu clienții, răsplătindu-le loialitatea prin îmbunătățirea aplicației de mobil.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Familia Pogonaru intră pe sectorul logistic al pieței imobiliare și pregătește vânzarea mall-ului Veranda Obor, în următorii doi ani„Aplicația de mobil a fost lansată acum trei ani și era o aplicație dezvoltată local. Din acest an folosim o aplicație utilizată în toată Europa, astfel că, dacă un client se mută dintr-o țară în alta, are opțiunea de a specifica acest lucru în aplicație și de a beneficia de ofertele din țara respectivă. Dacă revine în România, beneficiază de ofertele de aici. În acest moment, avem peste 500.000 de descărcări. În aplicație nu poți comanda încă, ci ai acces la noutăți și primești oferte în funcție de vizitele tale anterioare în McDonalds sau de perioada în care ne aflăm”, explică Boaje, adăugând că, prin această aplicație, clienții pot primi un produs gratuit.
De altfel, tot pentru o bună interacțiune cu clienții, compania plănuiește să relanseze luna aceasta un program inițiat acum doi ani, dar care nu a fost promovat foarte bine. Programul se numește „open doors”, iar clienții pot solicita managerilor de restaurante să fie lăsați să facă turul restaurantului, să viziteze inclusiv bucătăria pentru a vedea cum sunt pregătite mâncărurile și băuturile.
Astfel, în funcție de solicitări, vor fi organizate grupuri care vor vizita restaurantul într-o anumită perioadă a zilei, în așa fel încât activitățile să se desfășoare normal, fără să existe probleme atât pentru angajați, cât și pentru ceilalți clienți din restaurant.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Hotelierul Mohammad Murad intră pe nișa de haine cu o țintă: 15 outlet-uri în 1 an. Primul - azi lângă aeroport. "Gata cu prețurile mari din mall!". Urmează food, mobilă, decorațiuniÎn prezent, McDonald's deține 80 de restaurante în 25 de orașe, iar anul trecut a avut 80 milioane de vizitatori, la nivel național. „Obiectivul nostru este să atingem, în următorii ani, 100 de milioane de vizitatori”, mai spune CEO-ul.
Începând cu anul 2016, McDonald’s este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania și Malta. Premier Capital plc operează 150 de restaurante în locații importante, mai mult de jumătate dintre ele având McDrive și numeroase cafenele McCafé. Până în prezent, compania a investit peste 800 de milioane de lei în România, are peste 5.000 de angajați și primește zilnic peste 220.000 de clienți.