Guvernul pregătește o descentralizare pe scară largă a atribuțiilor de autorizare și certificare în domeniul turismului, foarte multe dintre atribuțiile care revin acum Ministerului Turismului urmând a fi preluate la nivelul consililor județene.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Măsurile au fost avizate la nivelul Executivului și vor fi reglementate la nivel legislativ în perioada următoare.
Astfel, vor fi preluate de la minister la nivel local următoarele atribuții:
- atestarea ghizilor de turism;
- clasificarea unităților de cazare;
- omologarea pârtiilor și a traseelor turistice;
- autorizarea plajelor;
- avizarea documentațiilor tehnice privind construcțiile.
CITEȘTE ȘI Bugetarii vor avea o nouă minivacanță, la mijlocul lunii august. Ce alte zile libere vor fi în 2018Ministerul Turismului va avea în continuare următoarele atribuții de autorizare și certificare:
- licențierea agențiilor de turism;
- acreditarea centrelor de informare turistică;
- atestarea stațiunilor turistice.
CITEȘTE ȘI Sfaturi către turiștii români care pleacă în vacanță în străinătate cu mașina personală. Unde să alimenteze, de unde să-și cumpere țigări și cum să-și folosească telefonul mobilConform măsurilor stabilite la nivel guvernamental, Ministerul Turismului va asigura, pentru minimum 1 an, training și consultanță pentru persoanele din cadrul consiliilor județene care sunt responsabili de turism și care vor asigura emiterea actelor menționate.
Activitatea de turism din cadrul Consiliilor Județene va fi verificată, însă, periodic de către reprezentanți ai Ministerului Turismului.