Dacă Valentine's Day ar fi fost într-o zi obișnuită de săptămână, hotelierii ar fi avut cu 20-30% mai mulți clienți decât în mod normal sau chiar cu 50% dacă vremea ar f fost frumoasă așa cum s-a întâmplat duminică. Dar săptămâna care tocmai a trecut nu a fost una obișnuită, pentru că a coincis cu vacanța copiilor, motiv pentru care stațiunile au fost pline, iar hotelierii n-au mai avut motive să vină cu oferte speciale de Sfântul Valentin. În consecință, mulți îndrăgostiți nu și-au mai permis sau nu au reușit să găsească locuri disponibile în hoteluri.
În fiecare an, de Valentine's Day, hotelurile din stațiuni, în special cele de la munte sau din zonele cu tradiție balneară, veneau cu oferte speciale cu care încercau să atragă îndrăgostiții, spune Lucian Stanciu, directorul comercial al Unita Turism, unul dintre cele mai mari lanțuri hoteliere din țară. De Ziua Îndrăgostiților mergeau la munte mai ales studenții și tinerii sub 35 de ani, în general corporatiști, care nu erau dispuși să plătească prea mult.
"Dacă părinții se gândesc cu multe luni înainte la vacanța copiilor și rezervă din timp locurile în stațiuni, îndrăgostiții lasă în utlima clipă alegerea cadoului de Sfântul Valentin și, în clipa în care nu mai găsesc locuri, deocarece au fost ocupate de părinții cu copii, se reorientează spre un alt cadou, cum ar fi o masă specială", explică Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). De aceea, în acest weekend, restaurantele din hoteluri și din marile orașe nu au avut locuri libere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din datele FPTR, în fiecare an ajung în hotelurile din țară de Valentine's Day aproape 30.000 de turiști. Ei preferă stațiunile montane sau balneare care oferă produse spa, în special cele de pe Valea Prahovei, Valea Oltului sau zonele turistice rurale cu tradiție. În acest an, însă, îndrăgostiții au fost nevoiți să se strecoare în locurile rămase libere în hoteluri și pensiuni după ce majoritatea au fost ocupate de părinți cu copii care petreceau ultimele zile din acestă vacanță. În plus, ca în fiecare weekend în care mai este încă zăpadă la munte, stațiunile sunt ocupate, în mare parte, și de turiștii care vin pentru ski. Potrivit FPTR, din aceste motive, în weekend-ul care a trecut au ajuns în stațiuni, special pentru a sărbători Ziua Îndrăgostiților, mai puțin de jumătate dintre turiștii care ar fi venit în mod normal, deci sub 15.000 de persoane.
Dacă hotelierii n-au câștigat de această dată bani în plus de pe urma îndrăgostiților, ei au avut oricum hotelurile pline și nu se pot plânge că au ieșit în pagubă. Speră, însă, să ia niște bani de la îndrăgostiți de Dragobete, care este pe 24 februarie - o zi de miercuri în acest an. Nefiind nici vacanța copiilor, nici "weekend-ul schiorilor", hotelierii vor veni cu mult mai multe oferte speciale decât de Valentine's Day, încercând astfel să-i recupereze pe îndrăgostiții care au rămas acasă duminică.
În ultimii ani, de Dragobete ajungeau în hotelurile din stațiuni în jur de 18-20.000 de români, mai puțini de fiecare dată decât cei veniți la munte de Valentine's Day, pentru că sărbătoarea specific românească nu beneficiază de aceeași mediatizare ca rivala ei. Totuși, pentru prima oară în ultimii ani, cei care țin la tradițiile autohtone s-ar putea umple de satisfacție: Dragobetele nostru provenit de la daci are mari șanse să-l detroneze în acest an pe Valentin, sfântul importat de peste Ocean.