Proprietarii hotelului Balvanyos Resort din județul Covasna, Lorand și Zsuzsanna Szarvadi, primul fiind și fondatorul lanțului de magazine DOMO, au cumpărat hotelul boutique K+K Elisabeta din centrul Capitalei de la conglomeratul indian InterGlobe, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Acum, Balvanyos Resort a contract un credit de 2,5 milioane de euro de la Banca Transilvania pentru achiziția hotelului, conform datelor Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia de vânzare a hotelului a fost anunțată de către Profit.ro în vara anului trecut.
K+K Elisabeta, construit în zona Piața Rosetti din București, are 67 de camere și este clasificat la patru stele.
Contactați de Profit.ro, proprietarii Balvanyos Resort nu au răspuns până la momentul publicării acestui articol.
Lorand Szarvadi, fondatorul rețelei de magazine DOMO, care s-a retras din retail în 2012, a intrat în domeniul ospitalității în anul 2007, odată cu achiziția unui hotel de lângă stațiunea Balvanyos.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV MaxyGo Invest, cu acționari din zona brokerajului în asigurări, cumpără o agenție de turism. "Vrem să construim o companie mare, cu vânzări de zeci de milioane de euro anual."După multiple investiții, Hotelul Balvanyos Resort & Spa are acum 102 spații de cazare clasificate la 4 stele, dispune de 4 săli de conferință, cu o capacitate totală de 400 de persoane, precum și de trei restaurante: Grand Hotel, Fork și GastroLab.
În 2018, Lorand Szarvadi și-a extins afacerile și în Capitală, preluând localul AV8, deschis în complexul de birouri construit de NEPI Rockcastle în Piața Victoriei din București, lângă sediul Guvernului și casa guvernatorului Băncii Naționale a României din perioada interbelică Mihai Oromolu.
Rețeaua de magazine DOMO a fost înființată în 1994, devenind unul unul dintre cei mai importanți retaileri de produse electrocasnice, electronice și IT, alături de Altex și Flanco, afaceri dezvoltate puternic în anii de boom al retailului electroIT - 2005–2008. În 2008, compania avea peste 130 de magazine și afaceri de 764 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Taxă pentru turiștii care se cazează în MamaiaÎn perioada crizei, vânzările de produse electroIT au scăzut constant, de la 2,47 miliarde euro în 2008 la 1,24 miliarde euro în 2010, după care au reînceput să crească și abia în 2014 au mai trecut de 2 miliarde euro.
În 2007, Lorand Szarvadi a vândut pachetul majoritar de acțiuni fondului de investiții Trans Balkan Investment, care mai deținea și magazinele Technomarket din Bulgaria.
În vara anului trecut, Profit.ro a anunțat că InterGlobe, conglomerat indian cu operațiuni în aviație, ospitalitate și travel în 16 țări și cu circa 25.000 de angajați, vrea să vândă hotelul pe care îl deține în centrul Bucureștiului, K+K Elisabeta. În România, grupul indian este prezent cu firma Interglobe Technologies, furnizor de soluții IT & BPO în travel.
În 2021, unitatea hotelieră a avut afaceri de 1,7 milioane de lei, de la 946.000 de lei în 2020, cel mai mic rulaj înregistrat în ultimii 15 ani. Înainte de pandemie, în 2019, an în care a fost și achiziționat de către InterGlobe, hotelul raporta cea mai mare cifră de afaceri din ultimul deceniu, de 7,4 milioane de lei.