Marile companii aeriene au rambursat peste 500 000 de vouchere pe care le-au impus călătorilor europeni pentru zborurile anulate în timpul pandemiei COVID-19, potrivit Comisiei Europene, care precizează că va continua să monitorizeze operatorii aerieni în contextul actualului val de întârzieri și anulări de zboruri.
Un număr de 16 companii aeriene, printre care Lufthansa, British Airways, Wizz Air și Aegean Airlines, s-au angajat, în 2021, să ia măsuri pentru a-și alinia practicile la legislația UE privind drepturile consumatorilor și ale pasagerilor, inclusiv să elimine întârzierile la rambursarea biletelor și să ofere consumatorilor posibilitatea de a schimba voucherele de zbor în bani în toate cazurile în care voucherele le-au fost impuse anterior.
“Rapoartele companiilor aeriene privind punerea în aplicare a angajamentelor arată că acestea au eliminat cea mai mare parte a întârzierilor de rambursare și și-au adaptat site-urile web, e-mailurile și alte mijloace de comunicare pentru a informa mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor în cazul anulării unui zbor. De asemenea, companiile aeriene au contactat peste 2,5 milioane de consumatori care dețineau vouchere nefolosite care le fuseseră impuse, iar peste 500 000 dintre aceștia au decis să își recupereze banii”, arată Comisia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lista celor 16 operatori aerieni se află Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air.
Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a cerut companiilor să respecte în continuare angajamentele privind rambursarea pasagerilor, în condițiile în care călătorii “se confruntă din nou cu numeroase întârzieri și anulări”.
“Vom urmări îndeaproape și vom verifica modul în care pasagerii vor fi rambursați sau vor primi despăgubiri, dacă este cazul, pentru a asigura o aplicare strictă și diligentă a normelor UE", potrivit acestuia.
Companiile aeriene și operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii a crescut cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorității restricțiilor.
Săptămâna trecută, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a cerut scuze clienților și angajaților pentru haosul din domeniul călătoriilor, provocat de lipsa de forță de muncă.