Compania aeriană scandinavă SAS și-a cerut insolvența, în Statele Unite, pentru a putea implementa un plan de restructurare, avertizând că acțiunile de grevă ale piloților i-au afectat poziția financiară și lichiditatea.
SAS, cu sediul în Stockholm, Suedia, trebuie să atragă acum noi investitori și să reducă costurile în întreaga companie, inclusiv pentru personal și pentru avioanele închiriate care stau inactiv din cauza spațiului aerian rusesc închis și a unei redresări lente în Asia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Evaluarea sa a fost că are suficientă lichiditate pentru a-și îndeplini obligațiile de afaceri, pe termen scurt.
Discuțiile salariale dintre compania aeriană SAS și piloții săi s-au prăbușit luni, declanșând o grevă care pune în pericol viitorul transportatorului și agravează haosul călătoriilor în Europa, în sezonul vacanțelor de vară.
Acțiunea este prima grevă majoră de când companiile aeriene încearcă să profite de prima redresare completă a călătoriilor de agrement după pandemie.
CITEȘTE ȘI FOTO Haos pe aeroporturi. Mesaj transmis "ghinioniștilor"Vor urma luni de discuții între angajați și conducere, în timp ce compania aeriană încearcă să-și revină de impactul restricțiilor fără a-și asuma costuri cu care crede că i-ar fi imposibil să concureze.
În același timp, angajații din toată Europa cer creșteri ale salariilor în timp ce se luptă cu accelerarea inflației.
O grevă ar putea costa SAS aproape 100 de milioane de coroane suedeze (10 milioane de dolari) pe zi, a calculat analistul Sydbank Jacob Pedersen, iar vânzările viitoare de bilete ale companiei vor avea de suferit.
Acțiunile SAS au scăzut cu 4,7% în urma informațiilor.
CITEȘTE ȘI ANPC, despre haosul din aeroport: Sunt 73.000 turiști păgubiți și au de recuperat peste 10 milioane euro. Peste 600.000 de călători au făcut reclamații”O grevă în acest moment este devastatoare pentru SAS și pune în joc viitorul companiei, cu locurile de muncă a mii de colegi. Decizia de a intra în grevă demonstrează acum un comportament nesăbuit din partea sindicatelor piloților și o înțelegere șocant de scăzută a situației critice în care se află SAS”, a declarat directorul general al SAS, Anko van der Werff, într-un comunicat.
Pedersen a spus că greva ar putea șterge până la jumătate din fluxul de numerar al companiei aeriene, de peste 8 miliarde de coroane, doar în primele patru până la cinci săptămâni, în cel mai rău caz, și că va lăsa ”răni adânci” în rândul călătorilor afectați.
"SAS are prea multe datorii și costuri prea mari și, prin urmare, nu este competitivă. SAS este, cu alte cuvinte, o companie care zboară spre faliment", a spus el într-o notă de cercetare.
Liderii sindicali au dat vina pe SAS.
”Am realizat în sfârșit că SAS nu dorește un acord. SAS vrea o grevă”, a declarat președintele SAS Pilot Group, Martin Lindgren.
Lindgren a spus că piloții sunt pregătiți să reia discuțiile, dar a cerut SAS să-și schimbe poziția.
CITEȘTE ȘI Una dintre cele mai mari companii de transport din Polonia, “unicorn” în zloți, intră pe piața româneascăSindicatele au declarat că aproape 1.000 de piloți din Danemarca, Suedia și Norvegia se vor alătura grevei, care este una dintre cele mai mari greve de la o companie aeriană de când piloții British Airways au pus la sol majoritatea zborurilor transportatorului, într-o dispută cu privire la salariu din 2019.
Alte perturbări se profilează, deoarece personalul British Airways de pe aeroportul Heathrow din Londra a votat în iunie pentru o grevă pentru salario.
În plus, echipajul navigant din Spania al Ryanair și easyJet plănuiește să facă grevă luna aceasta, pentru a cere condiții de muncă mai bune, iar lucrătorii de la aeroportul Charles de Gaulle din Paris și-au oprit activitatea în weekend pentru a cere majorarea salariilor.