Sezonul estival 2018 indică, în general, o creștere a pieței turistice, românii alocând bugete sporite vacanțelor, iar piața se consolidează din nou. Sezonul estival 2018 indică, în general, o creștere a pieței turistice, românii alocând bugete sporite vacanțelor, iar piața se consolidează din nou. În Grecia predomină rezervările fără masă ori cel mult cu mic dejun, care lasă o mai mare libertate de mișcare. În Turcia și Bulgaria însă, peste 80% din pachetele rezervate sunt de tip all inclusive.
În ceea ce privește tipul de transport folosit de români, pachete tip charter – fie cu avion, fie cu autocar – este înregistrată o creștere pe ambele segmente, potrivit consultanților Corali Holidays, unul dintre principalii touroperatori specializați pe transport cu autocarul din România.
“Ca destinații, nu pot spune că sunt schimbări față de sezonul anterior. Cele mai vândute destinații rămân aceleași: Antalya și insulele grecești pentru pachetele cu avion, respectiv Grecia de nord și Bulgaria pentru pachetele cu autocar ori cu transport propriu. Din Grecia, se detașează net, ca și în anii precedenți, Riviera Olimpului și insula Thassos. Au crescut rezervările de tip early booking și au scăzut cele de tip last minute – atât datorită faptului că tot mai mulți clienți înțeleg avantajele rezervărilor din timp, cât și aceluia că, în multe locații, cu greu se mai găsesc camere disponibile. Din păcate, însă, apar tot mai frecvent nemulțumiri nejustificate, pe fondul unei comunicări defectuoase între client și agentul de turism, dar și pe seama unor așteptări exagerate ale clientului, necorelate cu nivelul bugetului alocat și cu serviciile contractate”, susține Dumitru Luca, director general Corali Holidays și prim-vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).
Dintre destinațiile operate de Corali Holidays, cele mai mari creșteri sunt înregistrate pe zona de city break, pentru Istanbul și Chișinău, iar dintre destinațiile estivale nou revenite, pentru Tunisia.