Vremea de toamnă neobișnuit de caldă din Statele Unite până în Europa reduce vânzările de pulovere și alte haine groase, pe măsură ce se apropie perioada critică a cumpărăturilor de sărbători, au spus directorii unor retailerii importanți, inclusiv de la H&M, iar unele magazine reduc deja prețurile pentru a evita să rămână cu produsele nevândute, relatează Reuters.
În ultimul an, comercianții cu amănuntul de îmbrăcăminte au încercat să elimine stocurile în exces, care s-a acumulat din cauza unei schimbări a cererii consumatorilor către produse esențiale, de la articolele discreționare precum îmbrăcămintea, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar, având în vedere că temperaturile din trimestrul al patrulea ar urma să fie moderate, potrivit companiei de urmărire a vremii Weather Trends International, magazinele care oferă îmbrăcăminte și echipamente de iarnă s-ar putea găsi încărcate cu inventar la sfârșitul sezonului.
Brandul de lux Cos al H&M a început să ofere o reducere de 20% online și în magazine pentru tricotaje și îmbrăcăminte exterioară, inclusiv pulovere din lână merinos și haine lungi cu puf.
CEO-ul H&M, Helena Helmersson, a declarat miercurea trecută, pentru Reuters, că cumpărătorii amână achizițiile de articole ”grele”, de toamnă, pe fondul vremii mai calde decât de obicei.
Compania europeană Pepco Group a remarcat, de asemenea, că lansarea inventarului său de îmbrăcăminte de toamnă și iarnă a coincis cu vremea caldă record, persistentă pe piețele sale principale din Europa Centrală și de Est.
”Când sunt 26 de grade nu ai tendința de a vinde paltoane”, a spus președintele executiv al Pepco, Andy Bond, analiștilor, într-un apel de joi.
În ultimii doi ani, așa-numitul sezon al cumpărăturilor de sărbători a început încă din octombrie, deoarece mulți retaileri oferă oferte și reduceri pe parcursul lunii și până în decembrie.
CITEȘTE ȘI 500 de magazine Mega Image, amendate de ANPC. "Din păcate, pare că nu reușim să ne facem înțeleși. La ei acasă se poate să respecte, la noi pare că nu!"Amazon.com are programat să găzduiască un al doilea eveniment Prime Day în perioada 10-11 octombrie, în timp ce Best Buy oferă vânzare flash de 48 de ore pe 10-11 octombrie și Target are programul ”Deal of the Day” din octombrie.
În Statele Unite, temperaturile ar putea fi mai marie cu 2 până la 12 grade Fahrenheit, în medie, în perioada octombrie-decembrie, comparativ cu anul trecut, potrivit Weather Trends International.
”Luna de la Vinerea Neagră până la Crăciun este mult mai caldă decât acum un an, ceea ce va avea ca rezultat un inventar în exces și reduceri mai mari”, a declarat Bill Kirk, CEO și fondator al Weather Trends International.
Este probabil ca acest lucru să-i lovească pe comercianții cu amănuntul de la Walmart până la Dick's Sporting Goods, dar ar putea ajuta Costco Wholesale și vânzătorii cu preț redus precum TJX, care achiziționează mai degrabă produse la nivel local și se pot adapta mai devreme la schimbările sezoniere.
”Dacă îmbrăcămintea de iarnă nu se vinde bine, aceasta ar fi o problemă pentru industrie în acest sezon de sărbători și, dacă se va dovedi a fi cazul, atunci s-ar putea să vedem o mulțime de reduceri ale acelor mărfuri la începutul anului 2024”, a spus analistul Morningstar Research, David Swartz.
Vremea nefavorabilă devine de obicei o problemă majoră pentru comercianții cu amănuntul, deoarece plasează comenzi și expediază articole pentru sezoane importante cu mult timp înainte, pentru a se asigura că există suficiente produse pe rafturi pentru a satisface cererea clienților.
”Problema cu majoritatea comercianților cu amănuntul de mare volum este că 75% până la 85% din producția lor depinde de un ciclu de dezvoltare foarte lung... așa că odată ce căldura sau frigul încep să afecteze tendințele generale de cumpărare, ei au angajat deja acele comenzi”, a declarat Robert Woods, fondatorul Vision Brands USA.
CITEȘTE ȘI Încă un retailer major se plânge de creșterea alarmantă a furturilor din magazineKristen D'Arcy, director de marketing al retailerului de îmbrăcăminte True Religion, a declarat pentru Reuters într-un interviu: ”Ceea ce a fost o surpriză plăcută este să văd în continuare cum tricourile cu mâneci scurte și pantalonii scurți continuă să se vândă foarte bine, ca urmare a vremii calde. Achizițiile noastre cele mai profunde pentru sezon nu sunt de îmbrăcăminte exterioară, care ar fi jachetele grele pentru vremea foarte, foarte rece, ci... în activ, care sunt topuri mai ușoare, denim de toate soiurile diferite... tricoturi mai ușoare.”
Abercrombie & Fitch a mai spus că în trimestrul doi a existat o cerere puternică pentru ”produse fără sezon”, în special în categoria bărbaților, deoarece clienții au ales articole vestimentare și stiluri pentru tot parcursul anului.
Atunci când comercianții cu amănuntul încearcă să stocheze haine potrivite sezonier și nu se vând, depozitarea acestor articole devine costisitoare.
Simon Wolfson, CEO al retailerului britanic de îmbrăcăminte Next, a declarat că în ceea ce privește perspectivele de vânzări,”diferența pe care o va face vremea în decembrie va fi mai mare decât diferența în ceea ce privește încrederea consumatorului”.