Casa de modă Versace și directorul său artistic Donatella Versace și-au cerut scuze, duminică, din cauza criticilor aspre atrase pe rețelele sociale chineze de tricourile companiei care identificau teritoriile controlate de China Hong Kong și Macao ca fiind țări, transmite Reuters.
Versace, cumpărată în septembrie de compania Capri Holdings, a lui Michael Kors, a anunțat pe contul său de pe rețeaua Weibo, asemănătoare Twitter, că a făcut o greșeală și că de pe 24 iulie a retras de la vânzare și a distrus tricourile, scrie News.ro.
Casa de Modă din Milano a devenit cel mai recent caz al unei companii implicate în probleme politice legate de China, care începând de anul trecut a intensificat controalele privind modul în care firmele străine tratează Hong Kong și Macao, foste colonii europene care fac acum parte din China, dat au un grad ridicat de autonomie.
CITEȘTE ȘI Nestle a început să vândă produse sub brandul Starbucks în China“Versace reiterează că iubește profund China și respectă cu tărie teritoriul Chinei și suveranitatea ei națională”, potrivit unui comunicat al companiei.
Tricourile, ale căror imagini au fost postate pe rețelele de socializare chineze, aveau inscripționate o listă cu perechi de ”orașe-țări”, între care “New York-USA” și “Beijing-China”. Au descris însă Hong Kong și Macau drept “Hong Kong-Hong Kong and Macau-Macau.”
Donatella Versace, sora fondatorului casei de modă Versace, Gianni, a publicat un comunicat similar pe contul ei oficial de pe Instagram.
”Nu am dorit niciodată să arăt o lipsă de respect față de suveranitatea națională a Chinei și din acest motiv am dorit să îmi cer scuze personal pentru această lipsă de acuratețe și pentru orice suferință pe care aș fi putut să o provoc”, a afirmat Donatella Versace.
Biroul ambasadorului brandului Versace din China, Yang Mi, una dintre cele mai cunoscute actrițe din țară, a anunțat pe contul de pe Weibo că aceasta își încetează contractul cu Versace din acest motiv.
“Integritatea teritorială și suveranitatea Chinei sunt sacre și inviolabile”, a anunțat Jiaxing Media într-un comunicat.
Întreruperea relației dintre Yang și Versace a fost duminică unul dintre cele viziualizate subiecte de pe Weibo, atrăgând peste 640 de milioane de vizualizări.