Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat vineri vânzări sub estimări în cel mai recent trimestru (perioada septembrie-noiembrie 2023), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume vizând prioritizarea profitabilității, transmite Reuters.
În perioada septembrie-noiembrie 2023, vânzările în monedă locală au scăzut cu 4%, față de un declin de 3% previzionat de analiști. Este cel mai sever recul din ultimul an.
În coroane suedeze, vânzările au fost aproape neschimbate, la 62,6 miliarde de coroane suedeze (6,1 miliarde de dolari), în timp ce analiștii estimau 63,2 miliarde de coroane suedeze, scrie Agerpres.
Compania suedeză prioritizează profitabilitatea în locul vânzărilor, având ca obiectiv o marjă operațională de 10% în 2024. În primele nouă luni din 2023 marja operațională s-a situat la 5,9%.
H&M pierde teren în fața rivalei Inditex, care a raportat miercuri o creștere de 15% a vânzărilor în monedă locală în perioada februarie – octombrie 2023. În schimb, acțiunile H&M au avut o evoluție mai bună decât cele ale Inditex, înregistrând un avans de aproximativ 56% la Bursa de la Stockholm, după ce reducerile de costuri și-au arătat roadele. Dar compania încă are dificultăți în a concura cu rapida expansiune de retailerilor online de îmbrăcăminte, cum ar fi SHEIN și Temu.