Acțiunile proprietarului Mega Image, grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, au urcat la un maxim istoric în tranzacțiile de miercuri, în contextul în care retailerul a raportat vânzări și un profit net care au depășit estimările analiștilor și a majorat ținta privind indicatorii financiari în acest an.
Cererea “fără precedent” din Europa și SUA, pe fondul pandemiei de Covid-19, a impulsionat vânzările în trimestrul al doilea, atât în magazinele fizice, cât și pe segmentul online, potrivit grupului.
Vânzările nete au crescut cu 16% la un curs de schimb constant, până la 19,1 miliarde de euro, segmentul digital consemnând un avans de 77,6%.
CITEȘTE ȘI Retailerul de jucării Jumbo, pesimist privind evoluția vânzărilor în S2. “Condițiile din piață se schimbă de pe-o zi pe alta.”Ahold Delhaize a obținut un profit net de 693 milioane de euro în trimestrul al doilea, în creștere cu 106% raportat la câștigul din perioada similară a anului trecut. Analiștii estimau un profit de aproximativ 400 milioane de euro.
Acțiunile companiei s-au apreciat cu până la 7,5% în urma publicării rezultatelor și au atins un maxim intraday de 28,86 euro pe bursa Euronext de la Amsterdam, cel mai ridicat preț de la formarea grupului în 2015, în urma fuziunii retailerilor Ahold (Olanda) și Delhaize (Belgia).
Proprietarul Mega Image și-a revizuit în urcare estimările privind profitul operațional în acest an, preconizând un câștig pe acțiune cu 20-25% mai mare raportat la anul anterior. Estimările inițiale indicau un avans procentual de o sigură cifră pentru 2020.
Totodată, grupul anticipează că va ajunge la vânzări anuale de 7 miliarde de euro pe segmentul online în 2020, cu un an mai devreme decât preconiza în 2018, când vânzările pe canalele digitale s-au ridicat la 3,5 milarde de euro.
La jumătatea anului, vânzările din online au atins 3,19 miliarde de euro, în urcare cu 58% comparativ cu primul semestru al anului trecut.
Ahold Delhaize a anunțat că a angajat peste 45.000 de persoane la nivel global în trimestrul al doilea, ajungând la un număr total de 380.000 de angajați.
Retailerul operează o rețea de aproape 7.000 de magazine în Europa și SUA, având în portofoliu mărci ca Delhaize, Albert Heijn, Mega Image, Stop&Shop și Giant.
În România, lanțul de supermarketuri Mega Image cuprinde peste 700 de magazine, fiind unul dintre principalii jucători de profil pe piața locală.