Vânzările online din Statele Unite au atins un nivel record, fiind mai mari decât cele ale magazinelor tradiționale, în sezonul cumpărăturilor de iarnă, chiar dacă acesta a fost cel mai scurt sezon de iarnă din ultimii șase ani, potrivit unui raport realizat de Mastercard, transmite Reuters.
Sezonul cumpărăturilor de iarnă este o perioadă crucială pentru comercianți și poate reprezenta până la 40% din vânzările anuale. În acest an însă, Ziua Recunoștinței, care marchează în mod tradițional debutul perioadei cumpărăturilor de sărbători, a fost pe 28 noiembrie, cu o săptămână mai târziu față de anul trecut, când a avut loc pe 22 noiembrie, astfel că retailerii au avut la dispoziție cu șase zile mai puțin pentru vânzările dintre Thanksgiving și Crăciun, scrie News.ro.
”Pentru că Ziua Recunoțtinei a fost mai târziu decât de obicei, am observat că retailerii au oferit mai devreme vânzări omnichannel, care integrează zonele online și offline, răspunzând cererii pentru cele mai bune tranzacții l-a nivelul tuturor canalelor și dispozitivelor”, a declarat Steve Sadove.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările comerțului electronic au reprezentat 14,6% din totalul vânzărilor cu amănuntul și au urcat cu 18,8%, potrivit datelor Mastercard aferente perioadei 1 noiembrie - ajunul Crăciunului.
În total, vânzările cu amănuntul din sezonul cumpărăturilor, excluzând automobilele, au urcat cu 3,4%.
Ultima oară când sezonul cumpărăturilor de iarnă a fost mai scurt decât în mod obișnuit a fost în 2013, când lanțurile de retail și companiile de curierat au avut probleme să trimită coletele la timp cumpărătorilor pentru Crăciun.
Între timp, retailerii au investit masiv pentru a livra produsele într-o singură zi, în puncte de ridicare a produselor și în îmbunătățirea prezenței online, în condițiile în care concurează cu Amazon.com.
Datele Mastercard arată că vânzările din magazinele universale au scăzut cu 1,8%, iar cele online au crescut cu 6,9%, ceea ce scoate în evidență importanța comenzilor online.
Federația Națională pentru Retail anticipează că vânzările de sărbători din SUA, calculate pe parcursul a două luni, vor crește cu 3,8%-4,2%, cu o creștere anuală medie de 3,7% pentru ultimii cinci ani.