Vânzările retailerului elen de jucării și decorațiuni Jumbo pe piața românească au scăzut în octombrie din cauza restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19.
Clienții au acces în magazine doar dacă demonstrează, prin certificatul verde, că sunt vaccinați sau recent vindecați de Covid-19.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Este obligatoriu pentru clienți să prezinte certificatul (verde) la intrarea în magazinele din țară. Această măsură a condus la o scădere de circa 1,6% a vânzărilor în octombrie 2021, în pofida deschiderii cu succes a noului magazin din Craiova", spun reprezentanții Jumbo.
Potrivit companiei, evoluția vânzărilor de la începutul lunii noiembrie sugerează că declinul pe piața din România ar putea depăși 30% în condițiile în care "restricțiile actuale se mențin și s-ar putea ajunge la un lockdown complet".
Totuși, per ansamblul primelor 10 luni, Jumbo a avut, în România, vânzări cu 17% mai mari comparativ cu perioada similară din 2020.
La nivel de grup, vânzările au crescut cu 0,6% în octombrie și cu 7% în primele 10 luni ale anului. În octombrie, retailerul a înregistrat creșteri ale vânzărilor din Grecia și Cipru, în timp ce vânzările din România și Bulgaria au scăzut. În Bulgaria, declinul vânzărilor a fost de 23% și "ar putea depăși 50% în noiembrie dacă actualele restricții se mențin, în timp ce un lockdown complet nu poate fi exclus".
În ceea ce privește situația din Grecia, Jumbo afirmă că: "(...) în luna noiembrie, evoluția pandemiei a determinat autoritățile din Grecia să impună noi restricții la începutul celei mai importante perioade pentru piața de retail, așa cum s-a întâmplat și în 2020, ceea ce a creat din nou condiții pentru concurență neloială. Începând de sâmbătă, 6 noiembrie, populația nevaccinată va putea vizita magazinele de retail doar dacă prezintă un test Covid cu rezultat negativ, în timp ce în supermarketuri și hipermarketuri nu există o astfel de obligație".
Incluzând noul magazin de la Craiova, Jumbo operează o rețea de 15 hipermarketuri în România, din care 4 în București-Ilfov. Retailerul are magazine și în Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila și Brașov.