Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo și-a majorat afacerile în România anul trecut, cele 16 hipermarketuri operate pe plan local înregistrând vânzări cumulate de peste 200 milioane de euro.
Vânzările Jumbo în România au crescut cu 10,1%, la 200,48 milioane de euro, de la 182,1 milioane de euro în 2021.
La nivelul grupului, vânzările au crescut cu 14,1% față de 2021, la 949,4 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Jumbo România a obținut un câștig înainte de taxe de 82,1 milioane de euro anul trecut, în urcare de la 67,1 milioane de euro în 2021, subsidiara locală contribuind cu circa 26% la rezultatul grupului.
Retailerul elen deține o rețea de 16 magazine fizice în România, cel mai recent fiind inaugurat în noiembrie, la Sibiu.
Cum a relatat Profit.ro recent, Jumbo și-a revizuit strategia privind extinderea pe piața românească în 2023, urmând să deschidă un singur hipermarket până la finele anului, față de două magazine planificate anterior.
Următorul hipermarket va fi deschis la Iași.
Tot în acest an urmează să fie lansat și magazinul online e-jumbo.ro, anunțat ca fiind pregătit încă dinaintea pandemiei.
În 2024, Jumbo vrea să inaugureze încă două hipermarketuri în România.
Grupul a investit aproape 50 de milioane de euro în achiziția de active fixe în România anul trecut, în creștere de la 35,7 milioane de euro în 2021.
Jumbo deține 83 de magazine fizice, în Grecia (53), România (16), Bulgaria (9) și Cipru (5), în timp ce magazinul online este operațional în Grecia și Cipru. Retailerul de jucării este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.