Grupul spaniol Inditex a raportat un profit net de 1,27 miliarde de euro (1,50 miliarde de dolari) în perioada februarie-iulie 2021, în scădere cu 17,5% față de perioada similară din 2019, deși vânzările sunt aproape de nivelul de dinaintea pandemiei, datorită majorării cererii pe plan global pentru articole de îmbrăcăminte, transmite miercuri Reuters.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, ING, Altex și Telekom România și programată pentru 30 septembrie. Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
În perioada februarie-iulie 2020, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume raportase pierderi de 195 milioane de euro, scrie Agerpres.
Inditex, controlat de miliardarul Amancio Ortega, a anunțat că vânzările au urcat cu 49% în perioada februarie-iulie 2021, la 11,94 miliarde de euro, comparativ cu perioada similară din 2020, dar încă sunt cu 7% sub nivelul din perioada februarie-iulie 2019. Majoritatea magazinelor s-au redeschis și oamenii vor să-și reînnoiască garderoba, după restricțiile impuse în urma pandemiei.
Veniturile din vânzări în perioada mai-iulie 2021 sunt cu 7% mai ridicate decât perioada similară din 2019, după ce succesul campaniei de vaccinare a permis mai multă mobilitate, inclusiv evenimente sociale.
Profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA) s-a situat la 3,1 miliarde de euro, mai mult decât dublu față de 1,49 miliarde de euro anul trecut.
Vânzările online au continuat să crească în urma strategiei grupului, concentrată pe afacerea digitală, înregistrând un avans de 36% în perioada februarie-iulie 2021. Grupul spaniol se așteaptă acum ca pe ansamblul acestui an 25% din vânzările totale să fie online.
Acțiunile Inditex au urcat miercuri cu 1% la Bursa de la Madrid.
În următorii trei ani, Inditex va investi anual 900 de milioane de euro pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang și pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 - 1.200 de magazine mai mici în 2020 și 2021.
În România, compania Inditex e prezentă cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Massimo Dutti.