Vânzările H&M în România s-au redus cu 18% în primul trimestru al anului fiscal 2021, compania fiind afectată negativ de restricțiile impuse pe fondul pandemiei. Retailerul suedez de haine și accesorii, vizat de un boicot în China, și-a reafirmat angajamentul pe piața asiatică.
Cele 57 de magazine H&M din România au generat vânzări nete de 504 milioane de coroane suedeze (49,23 milioane euro) în perioada 1 decembrie 2020 - 28 februarie 2021, comparativ cu vânzări de 611 milioane de coroane în primul trimestru al anului fiscal precedent.
Vânzările din România au scăzut cu 18% exprimate în coroane suedeze și cu 13% în lei. Declinul vine după o scădere de 16% (-12% în lei) consemnată în perioada septembrie-noiembrie a anului trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel global, retailerul suedez a raportat vânzări cu 27% mai mici în primul trimestru al anului fiscal curent, de 40,06 miliarde de coroane (3,91 miliarde euro), citând restricțiile “extinse” impuse de autorități în contextul celui de-al doilea val al pandemiei Covid-19.
Până la 1.800 de magazine H&M au fost închise temporar pe parcursul trimestrului încheiat pe 28 februarie, reprezentând circa 36% din numărul total de magazine fizice.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăCompania a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ de 1,07 miliarde de coroane (104 milioane euro), de la un câștig net de 1,93 miliarde de coroane obținut în primul trimestru al anului fiscal 2020.
H&M a transmis, într-un comunicat separat, că face “tot ce poate” pentru a gestiona situația din China, în condițiile în care se confruntă cu un boicot în această țară, în urma unei decizii de anul trecut de a nu mai cumpăra bumbac din regiunea Xinjiang.
H&M a fost nominalizată în presă în contextul unor declarații făcute de companie anul trecut, prin care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la acuzațiile de muncă forțată la care ar fi supuși musulmanii uiguri din Xinjiang și a precizat că nu se aprovizionează cu bumbac din această regiune.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Poliția a ieșit pe străzi pentru a verifica șoferiiPrincipalele platforme de e-comerț din China au scos produsele H&M din ofertă, iar aplicațiile de ride-sharing și serviciile de hărți nu mai arată magazinele din rețeaua H&M.
“China este o piață foarte importantă pentru noi și angajamentul nostru pe termen lung față de țară rămâne puternic (...). Vrem să fim un cumpărător responsabil, în China și în alte părți, și acum construim strategii orientate spre viitor și lucrăm activ la următorii pași în ceea ce privește aprovizionarea cu materiale”, potrivit companiei, care precizează că lucrează împreună “cu colegii din China” pentru gestionarea “provocărilor actuale”.
China a fost a treia mare piață pentru H&M în primul trimestru al anului fiscal, după SUA și Germania. Vânzările companiei au crescut cu 13% pe piața asiatică, până la 2,39 miliarde de coroane (233 milioane euro).