În ceea ce privește coletele, numărul reclamațiilor întemeiate a crescut cu 41%, iar valoarea medie a unei despăgubiri a crescut cu 26%, până la 227 lei.
Topul firmelor de curierat pentru colete este deschis de Sameday, urmat de Fan Curier și de Cargus, în timp ce pentru corespondență, cei mai importanți furnizori sunt Compania Națională Poșta Română și Pink Post, scrie News.ro.

”În 2024, creșterea numărului de colete s-a intensificat, ajungând la 335 milioane colete, depășind în premieră traficul de corespondență (267 milioane trimiteri). De asemenea, investițiile în furnizarea de servicii poștale au depășit 500 milioane lei (+23%). Susținerea traficului de colete a fost unul dintre factorii determinanți ai investițiilor, materializate prin creșterea numărului de sisteme automate instalate, care a depășit 8.200 (+42%). Veniturile totale din servicii poștale au ajuns la aproape 6,5 miliarde lei (+15%), aproximativ 80% provenind din traficul de colete”, indică datele ANCOM.
Statistici cheie despre piața serviciilor poștale din România în 2024
Colete (inclusiv pachete mici):
Traficul a crescut în 2024 cu 27%, până la 335 milioane trimiteri, adică 18 colete/locuitor/an, generând venituri de aproximativ 5 miliarde lei, cu 15% mai mari față de 2023.
- Venitul mediu per colet a fost de aproape 15 lei (12,5 lei/colet intern)
- 9 din 10 colete interne au fost livrate în prima zi de la intrarea în rețeaua poștală, media fiind de 1,2 zile
- 1 din 5 colete interne a fost livrat prin sisteme automate
- 1 din 5 colete internaționale intrate provine din afara UE/SEE, numărul acestora crescând de aproape 5 ori
- Coletele internaționale au generat venituri de peste 1 miliard de lei
- În funcție de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (32%), Fan Courier (26%) și Cargus (11%)

Corespondență și imprimate:
- Veniturile au fost de aproximativ 1 miliard de lei, deși traficul a scăzut cu 5% (267 milioane trimiteri)
- Venitul mediu per trimitere a crescut până la 3,6 lei (3,1 lei per trimitere internă)
- În medie, trimiterile interne de corespondență au fost livrate în 2,6 zile
- În funcție de numărul de trimiteri, cei mai importanți furnizori sunt Compania Națională Poșta Română (68%) și Pink Post (25%)
Reclamații:
- Numărul reclamațiilor întemeiate a crescut cu 41% în 2024, ajungând la 203.000, pentru aproape două treimi din acestea fiind acordate despăgubiri
- Valoarea medie a unei despăgubiri a crescut cu 26%, până la 227 lei
Numărul de angajați:
- Scădere de 3% în ansamblul sectorului, în special pe seama Companiei Naționale Poșta Română
- În medie, un angajat din domeniul poștal a generat venituri poștale anuale de 188 mii lei, în creștere cu 18% față de 2023.