Comisia Europeană a aprobat tranzacția prin care EssilorLuxottica, cel mai mare producător de ochelari și lentile din lume, preia retailerul olandez de ochelari GrandVision, după ce producătorul ochelarilor Ray-Ban a fost de acord să renunțe la mai multe magazine și branduri pe piețele din Belgia, Italia și Olanda.
Executivul UE a finalizat o anchetă aprofundată privind tranzacția de 7,1 miliarde de euro lansată la începutul anului trecut, pe fondul îngrijorărilor legate de restrângerea concurenței pe piața en-gros de lentile oftalmologice și ochelari.
Pentru a soluționa problemele de concurență identificate de Comisie, EssilorLuxottica s-a angajat, printre altele, să vândă 351 de magazine GrandOptical, VistaSi, GrandVision by și EyeWish în Belgia, Italia și Olanda și să renunțe la mărcile VistaSi și EyeWish.
CITEȘTE ȘI Prin eMAG Ads, antreprenorii își pot promova produsele la peste 500.000 de potențiali cliențiAprobarea tranzacției este condiționată de respectarea deplină a angajamentelor, potrivit Comisiei.
Potrivit acordului, EssilorLuxottica va plăti cel puțin 28 de euro pe acțiune pentru un pachet de 76,72% din acțiunile GrandVision deținut de HAL Holding, principalul acționar al retailerului olandez, prețul urmând să crească la 28,42 euro pe acțiune dacă tranzacția nu va fi finalizată într-un interval de 12 luni.
La prețul de 28 euro pe acțiune, pachetul de acțiuni deținut de HAL este evaluat la aproximativ 5,5 miliarde de euro.
După finalizarea tranzacției, EssilorLuxottica va lansa o ofertă publică obligatorie pentru preluarea restului de acțiuni la GrandVision, compania olandeză urmând să fie delistată ulterior de la bursă.
Achiziția GrandVision, companie care comercializează ochelari de vedere și de soare, lentile de contact și rame pentru ochelari, va extinde rețeaua EssilorLuxottica cu peste 7.200 de magazine în 40 de țări.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoiGrandVision are 37.000 de angajați și vânzări anuale de 3,7 miliarde de euro.
EssilorLuxottica, cu mărci precum Oakley, Ray-Ban, Persol, Oliver Peoples și Vogue Eyewear în portofoliu, are peste 150.000 de angajați și vânzări anuale de 16 miliarde de euro.