Vânzările retailerului suedez de haine și accesorii H&M în România au scăzut cu 21% în primele nouă luni ale anului fiscal curent (perioada decembrie 2019-august 2020), pandemia afectând puternic vânzările grupului, în special în trimestrul al doilea, când majoritatea magazinelor au fost închise.
Cele 57 de magazine H&M de pe piața locală au obținut vânzări agreate de 1,5 miliarde de coroane suedeze (143,2 milioane euro) în intervalul analizat, de la 1,9 miliarde de coroane în perioada similară a anului fiscal precedent.
În trimestrul al treilea (1 iunie-31 august), vânzările din România au scăzut cu 13% față de perioada corespondentă din 2019, la 622 milioane de coroane (59,3 milioane euro). Raportat la trimestrul anterior însă, vânzările și-au revenit semnificativ, înregistrând o creștere de aproape 133%.
CITEȘTE ȘI H&M, amendă de peste 35 milioane euro pentru că a colectat ilegal date privind viața privată a angajaților în GermaniaLa nivelul întregului grup, vânzările H&M au scăzut cu 19% în trimestrul al treilea și cu 21% după primele nouă luni ale anului fiscal. În pofida declinului, retailerul suedez a revenit pe profit în trimestrul al treilea, cu un câștig net de 1,82 miliarde de coroane (173,6 milioane euro).
“Chiar dacă provocările sunt departe de a se fi încheiat, credem că ce a fost mai rău a trecut și suntem bine poziționați pentru a ieși mai puternici din această criză”, potrivit CEO-ului grupului, Helena Helmersson.
Acțiunile H&M s-au apreciat cu peste 6% pe bursa de la Stockholm după anunțarea rezultatelor.
La finele lunii septembrie, 166 de magazine H&M, reprezentând 3% din rețeaua globală de 5.043 de magazine, erau încă închise. Pentru un număr semnificativ dintre unitățile deschise există încă restricții și un program restrâns de funcționare, în contextul pandemiei de coronavirus.
Grupul suedez intenționează să accelereze programul de transformare al rețelei de magazine, inclusiv prin creșterea investițiilor în canalele online și estimează că va închide aproximativ 250 de magazine fizice în 2021. În primele 9 luni ale anului fiscal curent, H&M a închis 118 magazine și a deschis 85 de noi unități, rezultând o scădere netă de 33 de unități.