Creșterea vânzărilor retailerului suedez de fashion H&M pe piața românească s-a temperat în anul fiscal 2016 (1 decembrie 2015 - 30 noiembrie 2016), la 17%, comparativ cu anii anteriori când a înregistrat majorări de peste 40%. În perioada menționată, vânzările au depășit 2,201 miliarde coroane suedeze (222,6 milioane euro).
Și exprimate în moneda locală, vânzările s-au majorat cu doar 18%. Vânzările includ TVA. De la intrarea pe piața românească, în anul 2011, H&M a înregistrat creșteri considerabile ale vânzărilor de peste 40% în fiecare an.
În anul fiscal 2015 (1 decembrie 2014 - 30 noiembrie 2015), vânzările s-au situat la 1,796 miliarde coroane suedeze (193,4 milioane euro).
H&M și-a extins rețeaua cu zece magazine noi în perioada decembrie 2015 - noiembrie 2016, ajungând la 52 de unități.
CITEȘTE ȘI Piața de retail din România devine tot mai atractivă pentru brandurile noi de fashionÎn ultimul trimestru al anului fiscal menționat, compania a deschis cinci magazine și a înregistrat vânzări cu 13% mai mari, de 591 milioane coroane suedeze (62,6 milioane euro). În lei, vânzările au avansat cu 11%.
La nivel mondial, vânzările H&M au crescut cu 6% în perioada decembrie 2015 - noiembrie 2016, la 222,8 miliarde coroane suedeze (23,6 miliarde euro). Compania, fondată în Suedia în 1947, este prezentă în peste 50 de țări, cu 4.351 magazine.
În perioada menționată, retailerul suedez a deschis 497 magazine și a închis 70. Pe lângă brandul H&M, grupul deține magazine și sub mărcile COS, Monki, Weekday, & Other Stories și Cheap Monday.