Vânzările retailerului suedez H&M au avut un declin 50% la nivel global în cel de-al doilea trimestru fiscal (intervalul martie-mai), comparativ cu perioada similară din 2019, pe fondul restricțiilor impuse în contextul pandemiei COVID-19.
Vânzările nete ale companiei au însumat 28,7 milioane de coroane suedeze (3,1 miliarde de dolari) în perioada analizată. În pofida declinului abrupt față de anul precedent (-50%), vânzările au fost ușor peste estimările analiștilor consultați de Reuters, care anticipau că acestea vor însuma 27,5 miliarde de coroane.
Potrivit companiei, vânzările din primele 13 zile ale lunii iunie sunt cu 20% sub cele înregistrat cu un an în urmă.
Acțiunile companiei au scăzut cu circa 26% de la începutul anului.
CITEȘTE ȘI Hornbach - salt al veniturilor, dar perspectiva este prudentă din cauza coronavirus"De la începutul lunii aprilie, grupul a început să redeschidă gradual magazinele. Redeschiderea magazinelor se face în funcție de restricțiile de fiecare piață. Ritmul de revenire al vânzărilor diferă semnificativ de la o piață la alta. Îm prezent, aproximativ 900, echivalentul a 18% din total, sunt încă închise temporar", a anunțat luni compania.
Vânzările online au înregistrat un avans de 36% în ritm anual în perioada martie-mai (al doilea trimestru fiscal).
H&M este al doilea mare retailer de modă la nivel mondial.