Americanii în căutare de reduceri au achiziționat mai multe cărți Pokemon, televizoare și friteuze ca niciodată, de Cyber Monday, împingând vânzările online din SUA la un nivel istoric de 11,3 miliarde de dolari, potrivit datelor Adobe Analytics, transmite Reuters.
Vânzările, neajustate pentru inflație, au crescut cu 5,8% față de un an în urmă, conform datelor Adobe Analytics, care măsoară performanța comerțului electronic prin analizarea achizițiilor la 85% din primii 100 de retaileri pe internet din Statele Unite, scrie News.ro.
În timp ce comercianții cu amănuntul au început promoții și oferte de reducere încă din octombrie pentru a induce mai multe vânzări, se pare că americaniii obosiți de inflație și-au amânat în mare măsură cumpărăturile de sărbători până în weekendul de Black Friday și Cyber Monday, în speranța de a găsi cele mai bune oferte.
Retailerii majori, între care Target, Macy's și Best Buy au semnalat revenirea la modelele de cumpărături pre-pandemie în timpul evenimentelor tradiționale de cumpărături de o singură zi.
Jucăriile au fost cele mai populare produse în Cyber Monday, vânzările lor online au crescut de aproape opt ori comparativ cu o zi medie din octombrie 2022, potrivit raportului Adobe Analytics.
Vânzările de produse electronice au crescut de aproximativ cinci ori, în timp ce articolele sportive, electrocasnicele și cărțile au înregistrat și ele creșteri de peste 400%.
Cărțile Pokemon, Hot Wheels, PlayStation 5, televizoarele inteligente și Apple AirPod-urile au fost printre cele mai vândute produse.
Aproximativ 196,7 milioane de cumpărători au făcut achiziții în perioada de vacanță de cinci zile, de la Ziua Recunoștinței până la Cyber Monday, a anunțat marți Federația Națională de Retail.
CITEȘTE ȘI Grecia: Justiția obligă guvernul să-i reprimească pe angajații din spitale care nu au vrut să se vaccineze contra CovidShopify din Canada a declarat că comercianții săi au înregistrat vânzări de 7,5 miliarde de dolari la nivel global, de Black Friday până în Cyber Monday.
Cu toate acestea, unii experți nu erau convinși că o Cyber Monday strălucitoare este un semn că inflația își reduce presiunea asupra încrederii consumatorilor.
”Cumpărăturile online reprezintă în continuare doar aproximativ 15% din totalul vânzărilor cu amănuntul. Așa că nu este neapărat un indicator excelent al stării de sănătate a economiei în ansamblu”, a spus Dan North, economist senior la asiguratorul global de credite Allianz Trade North America.