Vânzările cu amănuntul din Statele Unite au crescut în octombrie, americanii începând devreme cumpărăturile de sărbători pentru a evita să găsească rafturile goale, pe fondul lipsei unor bunuri din cauza pandemiei de Covid-19, dând economiei un impuls la începutul trimestrului patru, transmite Reuters.
Datele solide publicate marți de Departamentul pentru Comerț sugerează că inflația ridicată nu a diminuat încă cheltuielile, chiar dacă îngrijorările legate de creșterea costului vieții au făcut ca încrederea consumatorilor să scadă la un minim al ultimilor 10 ani la începutul lunii noiembrie, scrie News.ro.
Creșterea averii gospodăriilor, datorită unei piețe bursiere puternice și a prețurilor caselor, a economiilor mari și a salariilor bune par să protejeze consumatorii de cea mai mare inflație anuală din ultimele trei decenii.
”Este mai important să ne uităm la ceea ce fac consumatorii decât la ceea ce spun ei. Sunt îngrijorați de accelerarea inflației, dar sunt încă într-o formă bună și continuă să cheltuiască”, a spus Gus Faucher, economist-șef la PNC Financial din Pittsburgh, Pennsylvania”.
Vânzările cu amănuntul au crescut cu 1,7% luna trecută, cel mai mare câștig din martie, după ce au urcat cu 0,8% în septembrie.
Acesta este al treilea avans lunar consecutiv și a depășit așteptările economiștilor privind o creștere de 1,4%. Vânzările au crescut în octombrie cu 16,3% de la an la an și sunt cu 21,4% peste nivelul lor anterior pandemiei.
Mai mulți retaileri importanți din SUA au remarcat în această săptămână un început timpuriu al cumpărăturilor de sărbători. În timp ce acest lucru ar putea duce la scăderi în noiembrie și decembrie, economiștii și comercianții cu amănuntul se așteaptă ca vânzările de sărbători din acest an să fie cele mai bune din ultima vreme.