Vânzările Coca-Cola HBC în România au crescut cu 5,6% anul trecut și au depășit 200 milioane de navete, evoluție sprijinită, în principal, de segmentul băuturilor carbogazoase.
Grupul elen, al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial, a raportat vânzări de 203,5 milioane de navete pe piața românească în 2019, față de aproximativ 193 milioane de navete vândute în anul precedent.
Ritmul de creștere a încetinit însă la 5,6%, comparativ cu un avans de aproape 9% în 2018.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
România a rămas a treia mare piață emergentă pentru Coca-Cola HBC, după Rusia și Nigeria. În total, vânzările companiei pe piețele emergente au crescut cu 5,7% anul trecut, la aproape 1,21 miliarde de navete, de la 1,14 miliarde de navete în 2018.
Veniturile în regiune s-au majorat cu 9,6%, de la 2,88 miliarde de euro la 3,15 miliarde de euro, pe fondul creșterilor din Nigeria, România și Ucraina.
Segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova, România, Rusia, Muntenegru, Nigeria, Serbia (inclusiv Republica Kosovo) și Ucraina.
La nivelul întregului grup, vânzările Coca-Cola HBC au urcat cu 3,3% anul trecut, până la 2,26 miliarde de navete. Veniturile din vânzări au crescut cu 5,5%, de la 6,65 miliarde de euro la 7,02 miliarde de euro, în timp ce câștigul net s-a majorat cu 9%, de la 447,4 milioane de euro la 487,5 milioane de euro.
Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.