Vânzările Carrefour au scăzut în primul trimestru cu 4,3%, la 20,1 miliarde euro

Vânzările Carrefour au scăzut în primul trimestru cu 4,3%, la 20,1 miliarde euro
scris 15 apr 2016

Vânzările retailerului francez Carrefour au scăzut în primul trimestru cu 4,3%, la 20,1 miliarde de euro, din cauza veniturilor mai mici din comerțul cu carburanți și a presiunilor valutare de pe piețele emergente.

Compania, care concurează cu grupul britanic Tesco pentru locul al doilea pe piața mondială a comerțului cu amănuntul după liderul american Wal-Mart Stores, a înregistrat un avans al veniturilor în termeni comparabili de 3,1%, ca efect al performanțelor solide din afara Franței, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News

În Franța, unde Carrefour realizează aproape jumătate din afaceri, vânzările în termeni comparabili au stagnat la 9,3 miliarde de euro.

La nivel internațional, vânzările au crescut cu 5,3% în termeni comparabili, cele mai bune performanțe fiind obținute în America Latină, cu un avans de 9,9% în Brazilia.

Vânzările din Asia au scăzut cu 4,9%, pe fondul restructurărilor operațiunilor din China.

Incluzând impactul cursului valutar, vânzările din America Latină au scăzut cu 15%, în Brazilia cu 13%, iar în Asia cu 7,1%.

În Europa, excluzând Franța, vânzările în termeni comparabili au urcat cu 3,2%, înregistrând o evoluție pozitivă în toate țările, cu o creștere solidă în România.

EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București

”Vânzările în termeni comparabili au continuat să crească în Spania, cu 3,4% în primul trimestru. Tendința s-a îmbunătățit în Italia, cu un avans de 4.5%. Vânzările în Begia au urcat cu 1% în termeni comparabili. Vânzările au crescut și în Polonia, iar în România au urcat puternic”, se arată într-un comunicat al grupului francez.

În 2015, vânzările Carrefour în România au crescut cu 13,6% în 2015, la 1,21 miliarde de euro, susținute de reducerea TVA care a stimulat consumul și de extinderea rețelei de magazine, potrivit datelor publicate în raportul anual de retailerul francez.

În decembrie 2015, Carrefour a anunțat că a semnat un acord cu Rewe Group pentru achiziția Billa Romania, care operează o rețea de 86 de supermarketuri pe piața locală, cu o suprafață totală de 83.000 de metri pătrați.

Prin această achiziție, Carrefour va deveni principalul operator de supermarketuri din România, consolidându-și oferta multiformat, potrivit companiei.

Finalizarea tranzacției depinde de acordul autorităților de reglementare.

La sfârșitul anului trecut, Carrefour deținea în România 192 de magazine, dintre care 110 super­mar­ke­turi, 29 de hipermarketuri și 53 de magazine de proximitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour