Vânzările retailerului francez Carrefour au scăzut în primul trimestru cu 4,3%, la 20,1 miliarde de euro, din cauza veniturilor mai mici din comerțul cu carburanți și a presiunilor valutare de pe piețele emergente.
Compania, care concurează cu grupul britanic Tesco pentru locul al doilea pe piața mondială a comerțului cu amănuntul după liderul american Wal-Mart Stores, a înregistrat un avans al veniturilor în termeni comparabili de 3,1%, ca efect al performanțelor solide din afara Franței, scrie News.ro
În Franța, unde Carrefour realizează aproape jumătate din afaceri, vânzările în termeni comparabili au stagnat la 9,3 miliarde de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel internațional, vânzările au crescut cu 5,3% în termeni comparabili, cele mai bune performanțe fiind obținute în America Latină, cu un avans de 9,9% în Brazilia.
Vânzările din Asia au scăzut cu 4,9%, pe fondul restructurărilor operațiunilor din China.
Incluzând impactul cursului valutar, vânzările din America Latină au scăzut cu 15%, în Brazilia cu 13%, iar în Asia cu 7,1%.
În Europa, excluzând Franța, vânzările în termeni comparabili au urcat cu 3,2%, înregistrând o evoluție pozitivă în toate țările, cu o creștere solidă în România.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București”Vânzările în termeni comparabili au continuat să crească în Spania, cu 3,4% în primul trimestru. Tendința s-a îmbunătățit în Italia, cu un avans de 4.5%. Vânzările în Begia au urcat cu 1% în termeni comparabili. Vânzările au crescut și în Polonia, iar în România au urcat puternic”, se arată într-un comunicat al grupului francez.
În 2015, vânzările Carrefour în România au crescut cu 13,6% în 2015, la 1,21 miliarde de euro, susținute de reducerea TVA care a stimulat consumul și de extinderea rețelei de magazine, potrivit datelor publicate în raportul anual de retailerul francez.
În decembrie 2015, Carrefour a anunțat că a semnat un acord cu Rewe Group pentru achiziția Billa Romania, care operează o rețea de 86 de supermarketuri pe piața locală, cu o suprafață totală de 83.000 de metri pătrați.
Prin această achiziție, Carrefour va deveni principalul operator de supermarketuri din România, consolidându-și oferta multiformat, potrivit companiei.
Finalizarea tranzacției depinde de acordul autorităților de reglementare.
La sfârșitul anului trecut, Carrefour deținea în România 192 de magazine, dintre care 110 supermarketuri, 29 de hipermarketuri și 53 de magazine de proximitate.