Vânzările retailerului chinez Alibaba Group de Ziua Celibatarilor, sărbătoare anuală ce are loc pe 11 noiembrie și care a devenit cel mai mare eveniment de cumpărături online la nivel mondial, au depășit 25 miliarde de dolari (168,2 miliarde yuan), cu 39% peste valoarea din 2016. Recordul de 17,8 miliarde de dolari atins anul trecut, au fost depășit după primele 13 ore.
Tranzacțiile prin intermediul telefonului mobil au reprezentat 90% din vânzările totale, de 25,38 miliarde de dolari, în creștere de la 80% în 2016.
“Peste 25 miliarde de dolari într-o singură zi nu reprezintă doar o cifră de vânzări (…) reflectă modul în care vânzătorii și consumatorii au îmbrățișat asocierea dintre retailul online și offline”, a spus directorul general al Alibaba, Daniel Zhang, la finalul evenimentului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, Alipay, platforma de plăți online a grupului, a procesat 1,48 miliarde de tranzacții, cu 41% peste numărul de anul trecut. În orele de vârf, Alipay a procesat 256.000 de comenzi pe secundă.
Ziua Celibatarilor (un fel de anti-Valentine’s Day) este o sărbătoare creată în anii 90 de studenții Universității din Nanjing, estul Chinei, iar inițial a fost celebrată doar de reprezentanții sexului masculin. În 2009, sărbătoarea a fost adoptată de gigantul chinez Alibaba, care a transformat-o întrun adevărat festival de cumpărături.
Vânzările Alibaba de Ziua Celibatarilor le-au depășit pe cele agregate ale retailerilor americani de Black Friday și Cyber Monday în 2013, iar în prezent sunt aproape triple în valoare.
CITEȘTE ȘI Lazea (BNR): Un salariu minim net de 300 euro/lună este sustenabil pentru economie. Creșterea acestuia ar trebui să ia o pauzăAnul acesta, evenimentul de shopping a debutat cu o gală la care au participat Nicole Kidman, Maria Șarapova și Pharell Williams, alături de actori și cântăreți chinezi.
Ziua Celibatarilor a început la mijlocul nopții și a generat vânzări de 1 miliard de dolari după primele 2 minute și de circa 12 miliarde de dolari după prima oră. Puțin după ora 13:00 (07:00 ora României), Alibaba a anunțat că vânzările le-au depășit pe cele de anul trecut.
Grupul chinez a pus la bătaie 15 milioane de produse comercializate sub 140.000 de mărci, dintre care aproximativ 60.000 branduri internaționale. Discounturile oferite sunt, în medie, de circa 50% din preț.
Alibaba nu este singurul retailer major din China care sărbătorește Ziua Celibatarilor. Potrivit Reuters, rivalul direct JD.com a raportat vânzări de 19,14 miliarde de dolari în timpul evenimentului din acest an. În cazul JD.com, însă, evenimentul de cumpărături durează 11 zile.