Vânzările retailerului chinez Alibaba Group de Ziua Celibatarilor, sărbătoare anuală ce are loc pe 11 noiembrie și care a devenit cel mai mare eveniment de cumpărături online la nivel mondial, au depășit 25 miliarde de dolari (168,2 miliarde yuan), cu 39% peste valoarea din 2016. Recordul de 17,8 miliarde de dolari atins anul trecut, au fost depășit după primele 13 ore.
Tranzacțiile prin intermediul telefonului mobil au reprezentat 90% din vânzările totale, de 25,38 miliarde de dolari, în creștere de la 80% în 2016.
“Peste 25 miliarde de dolari într-o singură zi nu reprezintă doar o cifră de vânzări (…) reflectă modul în care vânzătorii și consumatorii au îmbrățișat asocierea dintre retailul online și offline”, a spus directorul general al Alibaba, Daniel Zhang, la finalul evenimentului.
CITEȘTE ȘI DOCUMENTE Oaia românească, risc de securitate în regiune. Povestea saivanului din coasta scutului antirachetă de la Deveselu. Bucureștiul și Washingtonul se chinuie de peste 3 ani să-l doboareÎn total, Alipay, platforma de plăți online a grupului, a procesat 1,48 miliarde de tranzacții, cu 41% peste numărul de anul trecut. În orele de vârf, Alipay a procesat 256.000 de comenzi pe secundă.
Ziua Celibatarilor (un fel de anti-Valentine’s Day) este o sărbătoare creată în anii 90 de studenții Universității din Nanjing, estul Chinei, iar inițial a fost celebrată doar de reprezentanții sexului masculin. În 2009, sărbătoarea a fost adoptată de gigantul chinez Alibaba, care a transformat-o întrun adevărat festival de cumpărături.
Vânzările Alibaba de Ziua Celibatarilor le-au depășit pe cele agregate ale retailerilor americani de Black Friday și Cyber Monday în 2013, iar în prezent sunt aproape triple în valoare.
CITEȘTE ȘI Lazea (BNR): Un salariu minim net de 300 euro/lună este sustenabil pentru economie. Creșterea acestuia ar trebui să ia o pauzăAnul acesta, evenimentul de shopping a debutat cu o gală la care au participat Nicole Kidman, Maria Șarapova și Pharell Williams, alături de actori și cântăreți chinezi.
Ziua Celibatarilor a început la mijlocul nopții și a generat vânzări de 1 miliard de dolari după primele 2 minute și de circa 12 miliarde de dolari după prima oră. Puțin după ora 13:00 (07:00 ora României), Alibaba a anunțat că vânzările le-au depășit pe cele de anul trecut.
Grupul chinez a pus la bătaie 15 milioane de produse comercializate sub 140.000 de mărci, dintre care aproximativ 60.000 branduri internaționale. Discounturile oferite sunt, în medie, de circa 50% din preț.
Alibaba nu este singurul retailer major din China care sărbătorește Ziua Celibatarilor. Potrivit Reuters, rivalul direct JD.com a raportat vânzări de 19,14 miliarde de dolari în timpul evenimentului din acest an. În cazul JD.com, însă, evenimentul de cumpărături durează 11 zile.