Retailerii Walmart, Amazon, Shein și Temu au înregistrat vânzări record în SUA în perioada Black Friday și Cyber Monday, conform datelor privind cheltuielile consumatorilor. Performanțele acestora contrastează cu dificultățile întâmpinate de alți retaileri majori precum Target și Best Buy, care au raportat scăderi ale vânzărilor, trasmite Reuters.
Cifre de vânzări și produse populare
Americanii au cheltuit aproximativ 10,8 miliarde de dolari online de Black Friday, cu 10,2% mai mult decât în 2023, și 13,3 miliarde de dolari de Cyber Monday, o creștere de 7,3% față de anul precedent, potrivit Adobe.
CITEȘTE ȘI Prețurile mondiale la alimente au ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimele 19 luniAmazon a raportat o creștere de 6% a vânzărilor de Black Friday față de anul trecut. Printre produsele populare s-au numărat dispozitivele Fire TV, televizoare Samsung, Barbie și Play-Doh, scrie News.ro.
Walmart a înregistrat cea mai bună zi de vânzări din istoria sa între 25 noiembrie și 2 decembrie. Cele mai căutate produse au inclus ceasuri Rolex, aspiratoare Dyson recondiționate, parfumuri și LEGO vintage.
Shein și Temu, platforme de comerț electronic în creștere rapidă, au înregistrat vânzări de 34,2 milioane de dolari și, respectiv, 53,3 milioane de dolari de Black Friday, stabilind noi recorduri.
Performanța Target și Best Buy
În ciuda parteneriatelor exclusive, cum ar fi cu Taylor Swift și producția ”Wicked”, Target a înregistrat doar o creștere modestă a vânzărilor de Cyber Monday.
CITEȘTE ȘI Tranzacție finalizată - Fintechul polonez PragmaGO preia o companie românească și intră pe piața locală. Plan de creștere acceleratăPe de altă parte, Best Buy a raportat scăderi de 2% și 4% la vânzările de Black Friday și Cyber Monday, comparativ cu anul precedent.
Impact pe piața bursieră
Acțiunile Walmart și Amazon au crescut cu 4,5% și, respectiv, 9,3% de la Black Friday, depășind creșterea de 1,6% a indicelui S&P 500.
Această dinamică evidențiază preferința consumatorilor pentru platformele online și ofertele competitive ale retailerilor mari și ale platformelor emergente, pe fondul unei schimbări semnificative a comportamentului de consum.