Vânzările Alibaba de Ziua Celibatarilor au depășit pragul de 38 miliarde de dolari un nou record pentru retailerul chinez, care a adoptat sărbătoarea în urmă cu 11 ani și a transformat-o în cel mai mare festival de cumpărături la nivel mondial.
Grupul asiatic a obținut vânzări de 268,44 miliarde de yuani (38,4 miliarde de dolari), în creștere cu aproape 25% de la circa 31 miliarde de dolari în 2018.
Alibaba a realizat vânzări de peste 1 miliard de dolari în primul minut de la lansarea evenimentului și a trecut de pragul de 10 miliarde de dolari după mai puțin de o jumătate de oră.
CITEȘTE ȘI Gigantul Apple își fixează sediul din România lângă stația de metrou Politehnica și viitoarele birouri MicrosoftCu două ore înainte de finalul Zilei Celibatarilor, Alibaba a raportat vânzări de 35,1 miliarde de dolari, cu 14% peste valoarea de 30,8 miliarde de dolari înregistrată anul trecut.
Gigantul chinez din comerțul online și-a doborât recordul stabilit anul trecut după primele 16 ore și jumătate.
Cunoscută și ca 11.11, Ziua Celibatarilor este o sărbătoare creată în anii 90 în replică la Valentine’s Day de studenții Universității din Nanjing, estul Chinei, iar inițial a fost celebrată doar de reprezentanții sexului masculin. În 2009, sărbătoarea a fost adoptată de Alibaba, care a transformat-o într-un adevărat festival de cumpărături, la care au aderat ulterior alți jucători din online.
Vânzările Alibaba de Ziua Celibatarilor le-au depășit pe cele agregate ale retailerilor americani de Black Friday și Cyber Monday pentru prima dată în 2013, în prezent valoarea acestora fiind de aproximativ 4 ori mai mari.
Ediția din acest an a festivalului a debutat cu o gală transmisă în direct online, la care au participat, printre alții, cântăreața americană Taylor Swift și soprana rusă Aida Garifullina. Printre invitații din anii anteriori s-au aflat Mariah Carey, Daniel Craig, Maria Sharapova și Kobe Bryant.