Deși a avut în primele 3 trimestre venituri în stagnare, compania care operează magazinul Bucur Obor și-a ameliorat profitabilitatea. Societatea rezistă competiției locale din partea pieței locale, a hipermarketului Kaufland și Veranda Mall și își susține activitatea din chirii pentru care are o întârziere medie a plăților de o luno și jumătate.
Șeful unei entități financiare importante care are dețineri în zona Bucur Obor descria, într-o discuție cu Profit.ro, această piață drept una dintre cele mai vibrante din București și din România. Concurența acerbă între piața veche și centrele de retail modern care operează acolo nu a strivit jucători, ci, dimpotrivă, a făcut vadul mai atractiv pentru foarte mulți bucureșteni.
În acest peisaj prosperă și magazinul Bucur Obor. Societatea care îl administrează și este listată pe sistemul alternativ de tranzacționare al Bursei de Valori București. Oarecum cu o maturitate atinsă, veniturile la 9 luni s-au majorat cu numai 1,03%, la 24,39 milioane lei, de la 24,14 milioane lei, față de perioada similară a anului trecut. În același interval de raportare, chletuielile de exploatare ale Bucur Obor SA (BUCU) au urcat doar marginal, +0,21%, la 13,82 milioane lei, de la 13,79 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta este contextul în care firma a obținut un rezultat din exploatare de 12,32 milioane lei, în creștere cu 12,50%, față de cel 10,76 milioane lei din primele 3 trimestre din 2018. Dinamica a fost ceva mai atenuată, +10,01%, la nivelul profitului net, care a crescut la 15,93 milioane lei, de la 14,48 milioane lei.
Victor, investitor cu 20 de ani de experiență pe piața de capital românească, a avut un pachet consistent de acțiuni Bucur Obor cu care a stat în toată perioada de criză, când compania a și fost măcinată de un conflict intern între acționarii principali, cu acuzații reciproce de ordin penal. A ieșit cu un profit bun, când societatea intrase în redresare, dar urmărind post-factum spune că ar fi făcut mai bine dacă mai păstra o deținere. „Chiar s-a curățit societatea aceea; arată bine.”
Compania menționează în raportarea către bursă că cea mai mare parte a veniturilor este asigurată din chirii și de recuperarea unor plăți ale utilităților aferente contractelor de chirie. Soldul mediu de clienții este de 4,14 milioane lei, iar viteza de rotație a debitelor clienților este de 45,87 de zile. Cineva din piață considera ca un indicator al puteri de negociere a companiei în raporturile cu clienții, faptul că societatea și-a permis să renunțe la contractul de închiriere cu Mc Donald’s. „Nu multe firme își permit aceasta în România”, spunea respectiva persoană care citea aici și o încredere a conducerii companiei că poate ameliora marjele.
Societatea are presiune slabă dinspre datoria pe termen scurt. Raportul dintre activele curente de 18,23 milioane lei și datoriile curente de 5,65 milioane lei este de 3,22 ori. Bucur Obor este controlată, cu o participație de 54,43% de firma Amadeus Group, deținută de omul de afaceri Laurențiu Postovaru, în timp ce Gelu Manea are un pachet echivalent cu 16,05% din capitalul social. La ultimul preț de închidere pe pe segmentul AeRO Premium al BVB unde titlurile sale se tranzacționează, de 14,10 lei/acțiune, Bucur Obor are o capitalizare bursieră de 188,60 milioane lei (39,61 milioane euro).