Unul din zece români cumpără bunuri și servicii online, mult sub media din UE

Unul din zece români cumpără bunuri și servicii online, mult sub media din UE
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 11 dec 2015

Doar unul din zece români folosește internetul pentru a cumpăra bunuri și servicii, cu mult sub media din Uniunea Europeană, unde ponderea cumpărătorilor online a atins 53% din totalul populației cu vârste între 16 și 74 de ani, potrivit unui studiu Eurostat referitor la comerțul electronic.

România se află pe ultimul loc în UE după în funcție de ponderea cumpărăturilor online, numărul persoanelor care preferă să facă achiziții pe internet fiind egal cu 11% din totalul cumpărătorilor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivelul blocului comunitar, una din două persoane (53% din total) a comandat pe internet bunuri sau servicii în scopuri personale în 2015, printre cele mai populare produse achiziționate online fiind articolele sportive și de îmbrăcăminte (60% dintre cumpărători), servicii turistice (52%) și obiecte pentru uz casnic și jucării (41%).

În România, cele mai multe comenzi online au vizat achiziția de îmbrăcăminte și articole sportive (67%), pachete turistice (22%), cărți, reviste și ziare (21%), bilete pentru diverse evenimente (17%) și bunuri pentru uz casnic și jucării (15%), se arată în studiul Eurostat.

Peste două treimi (70%) dintre cetățenii UE care au comandat produse și servicii online s-au declarat mulțumiți de calitatea acestora. Dintre cei care au întâmpinat probleme, 16% s-au plâns de durata de așteptare pentru produsele comandate, 12% au acuzat defecțiuni ale paginilor web în timpul efectuării plăților, iar 8% au spus că produsele primite erau defecte.

De cealaltă parte, 75% dintre persoanele care nu achiziționat produse și servicii online în acest an au declarat că preferă să își facă cumpărăturile în magazine, pentru a putea testa produsele.

Aproape o treime (27%) dintre respondenți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța datelor personale pe internet, în timp ce temerile legate de calitatea produselor sau de politicile de returnări ale companiilor au reprezentat principalul impediment pentru 19% dintre cetățenii UE care nu au folosit mediul online pentru cumpărături.

viewscnt
Afla mai multe despre
cumparaturi online
romania
ue
eurostat
e-comert
comert electronic