Un studiu recent realizat de rețeaua de agenții media MEC arată că românii au adoptat unul din obiceiurile remarcate la americani în ultimii ani: navighează pe internet în timp ce se uită la televizor.
91% dintre românii care au acces la internet îl folosesc în timp ce se uită la televizor, iar 79% dintre aceștia o fac folosind un smartphone. Sunt cele mai ridicate procente din Europa Centrală și de Est.
În Statele Unite acest lucru se întâmplă deoarece utilizatorii intră pe rețelele sociale pentru a comenta în legătură că emisiunile și serialele de la TV. În România, deși parțial poate fi valabil același lucru, am putea spune că o fac mai mult din plictiseală. Iar studiul susține această ipoteză. Doar 38% din cei care face multiscreening (folosirea mai multor device-uri simultan, precum a smartphone-ului și televizorului) intră pe internet în timpul emisiunilor, restul făcând-o mai mult în pauzele publicitare.
În studiu se arată în continuare că brandurile nu știu să profite de acest lucru pentru a crește implicarea utilizatorului, prin trimiteri către online. Avem cel mai mic procent de reclame la televizor care fac trimiteri către online din Europa Centrală și de Est: 32%. De asemenea, doar 61% dintre firmele care cumpără reclame pe TV au versiuni de mobile sau site-uri cu design responsive.
Studiul a fost realizat în perioada septembrie – octombrie 2015, pe un segment de 5000 de utilizatori din Cehia, Ungaria, Polonia, România și Rusia.