Gigantul de bunuri de consum Unilever a anunțat vânzarea Elida Beauty - divizia sa non-core de produse cosmetice și de îngrijire personală - firmei americane de private equity Yellow Wood Partners, transmite Reuters.
Detaliile financiare ale tranzacției, care ar urma să se finalizeze la mijlocul anului viitor, nu au fost date publicității, scrie Agerpres.
Portofoliul Elida cuprinde peste 20 de mărci de produse cosmetice și de îngrijire personală, inclusiv Q-Tips, Brut, Caress, Timotei și Tigi, iar anul trecut afacerea a generat venituri de aproximativ 800 milioane de lire sterline (1,02 miliarde de dolari).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prima încercare a Unilever de a vinde Elida a fost în 2021, dar ofertele primite au fost sub așteptări. Procesul de vânzare a fost reluat în septembrie 2022.
Industria bunurilor de consum este afectată de creșterea prețurilor din ultimii doi ani, împachetarea și livrarea produselor devenind mult mai scumpă.
Hein Schumacher, care a preluat în iulie funcția de director general al Unilever, afirma recent că firma se va concentra acum pe principalele sale 30 de mărci, responsabile pentru 70% din vânzările companiei.