Comisia Europeană a aprobat tranzacția de peste 3 miliarde de dolari prin care PAI Partners, proprietarul Refresco, preia mai multe mărci de sucuri de la PepsiCo, printre care Tropicana și Naked.
Acordul vizează transferul controlului asupra companiei americane New Tiger, deținute de PepsiCo, către PAI Partners. New Tiger cuprinde activitatea de sucuri de fructe a PepsiCo și este activă în Europa în vânzarea de sucuri de fructe sub mărcile "Tropicana", "Naked" și "Punica".
CITEȘTE ȘI FOTO Nou jucător: Lanțul de magazine Holland & Barrett intră în România. Ținta francizorului - locul 1 pe nișăPepsiCo și PAI Partners, proprietarul Refresco, cel mai mare îmbuteliator independent de băuturi răcoritoare, vor crea o companie mixtă pentru mărcile transferate, controlată de PAI Partners.
PepsiCo va deține 39% din noua companie și va păstra drepturi exclusive de distribuție a portofoliului de sucuri în SUA.
PepsiCo va folosi veniturile din vânzarea portofoliului de sucuri pentru a-și consolida bilanțul și pentru investiții organice. Activele transferate au generat venituri nete de aproximativ 3 miliarde de dolari în 2020.
PepsiCo este al doilea mare jucător din industria globală de băuturi și alimente, după Nestle, cu vânzări anuale de 70 miliarde de dolari și 260.000 de angajați.
În România, PepsiCo deține două unități de producție: una pentru băuturi răcoritoare, situată in Dragomirești, judetul Ilfov și una pentru snack-uri (în Popești-Leordeni, inaugurată în 1995).