Undă verde: Aquila preia Parmafood

Undă verde: Aquila preia Parmafood
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 mai 2024

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția Aquila, lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, preia Parmafood Group Distribution SRL și Parmafood Trading SRL

 

Urmărește-ne și pe Google News

Aquila a cumpărat în luna februarie și compania Romtec Europa.

Evenimente
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Topul celor mai accesibile restaurante cu stele Michelin din lume CITEȘTE ȘI Topul celor mai accesibile restaurante cu stele Michelin din lume

În luna luna ianuarie, Aquila a anunțat încheierea unui acord preliminar de tranzacție pentru achiziționarea a 100% din părțile sociale ale companiilor Parmafood Trading SRL și Parmafood Group Distribution SRL, unele dintre principalele companii distribuitoare de bunuri de larg consum.

Prețul cumulat convenit pentru achiziția ambelor companii va fi de maximum 16,5 milioane de euro din care se vor scădea datoriile, în baza unui mecanism de preț stabilit de părți, și va fi plătit din surse proprii.

Modalitatea de plată agreată constă în achitarea a 80% din suma totală la perfectarea tranzacției și câte 10% după expirarea unui termen de 1 an, respectiv 2 ani de la perfectarea tranzacției. 

Companiile Parmafood au o istorie cumulată de 3 decenii și dețin un portofoliu de peste 100 de branduri cu notorietate națională și internațională.

Parmafood   Group   Distribution   SRL   și   Parmafood   Trading   SRL   au înregistrat în 2023 o cifră de afaceri cumulată de 277,5 milioane de lei (+13% față de anul 2022) și un profit net cumulat de 16,6 milioane de lei.

Companiile achiziționate prestează activități de distribuție în canalele HoReCa, Retail Modern și Retail Tradițional și operează depozite logistice cu sisteme integrate de management ale stocurilor.

FOTO Operațiuni complexe pe șantierul pasajului Solventul, unde se montează tunelul sub-feroviar CITEȘTE ȘI FOTO Operațiuni complexe pe șantierul pasajului Solventul, unde se montează tunelul sub-feroviar

AQUILA vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena: legume și fructe congelate; LaMasă: semipreparate congelate din carne; Yachtis: produse congelate de pește și fructe de mare; precum și mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. 

AQUILA a încheiat anul 2023 cu venituri de 2,5 miliarde de lei (+14% față de anul 2022)   și   un   profit   net   de   97   milioane   de   lei,   cel   mai   mare   de   la   înființarea companiei. Rezultatele au fost susținute în principal de segmentul de distribuție, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
aquila
parmafood