Un grup de acționari Nestlé a depus o rezoluție, înainte de reuniunea de luna viitoare, cerând ca cea mai mare companie alimentară din lume să-și reducă dependența de produsele nesănătoase și argumentând că obiectivul de sănătate pe care l-a introdus este insuficient.
Investitorii instituționali, cu active combinate de 1,68 miliarde de dolari în administrare, au cerut producătorului KitKats și Quality Street să stabilească o țintă recunoscută la nivel internațional pentru a reduce proporția vânzărilor pe care le face din bunuri nesănătoase, invocând riscuri de reglementare și reputație și preocupări tot mai mari de sănătate publică, arată FT.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Întrucât Nestlé nu a reușit în mod constant să stabilească modul în care își va schimba echilibrul vânzărilor către opțiuni alimentare mai sănătoase, investitorii îngrijorați nu au avut altă opțiune decât să prezinte o rezoluție la AGA a companiei din aprilie”, a declarat directorul executiv al ShareAction, Catherine. Howarth, organizația non-profit de investiții responsabile care coordonează apelul.
Anul trecut, Nestlé a anunțat noi obiective de sănătate, angajându-se să crească vânzările de produse „mai hrănitoare” până în 2030 cu 50%.
Acționarii, totuși, cer ca Nestlé să crească proporția totală a vânzărilor de alimente sănătoase, ceea ce ar duce la o renunțare la vânzările de produse nesănătoase. Ei au adăugat că obiectivul de vânzări a fost în conformitate cu obiectivele generale de creștere ale companiei și, prin urmare, nu ar reduce vânzarea de produse nesănătoase.
CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză - Magazinele SMYK din România au fost vânduteAceștia au adăugat că ținta companiei include produse fără valoare nutrițională, cum ar fi cafeaua, ceea ce înseamnă că „Nestlé și-ar putea atinge obiectivul de sănătate prin vânzarea mai multă cafea”, și bunuri din portofoliul său de nutriție specializată, care include produse precum hrana pentru copii.
Nestlé Waters, cel mai mare producător mondial de apă minerală, a informat autoritățile franceze în anul 2021 că a recurs la tratamente interzise cu ultraviolete și filtre de carbon activ pentru anumite ape minerale din portofoliul său, în ideea de a le menține „securitatea alimentară”.
Chiar dacă aceste tratamente „au avut întotdeauna drept obiectiv garantarea securității alimentare”, ele „au dus compania într-o poziție în care a pierdut din vedere miza respectării reglementărilor”, a explicat Nestlé Waters, confirmând informațiile publicate anterior în cotidianul Les Echos.
CITEȘTE ȘI Disponibilizări masive la un retailer britanicMărcile de apă minerală vizate de tratamentele respective, Perrier, Vittel, Hépar și Contrex, toate aflate în proprietatea grupului Nestlé, respectă acum „în totalitate cadrul de reglementare aplicabil în Franța”, subliniază compania.
Reglementările interzic orice dezinfecție a apelor minerale, care trebuie să fie în mod natural de o calitate microbiologică ridicată, contrar apei de la robinet, care este dezinfectată înainte de a deveni potabilă. Conform acestei reglementări, sunt interzise tratamentele cu ultraviolete și filtre de carbon activ, la care a recurs Nestlé Waters cel puțin până în 2021, pentru că data exactă la care a încetat să mai recurgă la acest tip de tratamente nu a fost comunicată.
Însă compania își justifică recursul la aceste tehnici prin „evoluțiile din jurul surselor noastre, care pot uneori să facă dificilă menținerea stabilității caracteristicilor esențiale” a apelor, cu alte cuvine securitatea lor alimentară (lipsa poluării) și compoziția lor în minerale.
Încetarea utilizării acestor dispozitive de tratare și filtrare a obligat Nestlé Waters să își suspende activitățile la anumite puțuri ale sale din regiunea Vosges, ceea ce a condus la o diminuare a volumelor de producție a apelor minerale Hépar și Contrex.
Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, prezentă în 189 de țări și având peste 300.000 de angajați. Grupul Nestle este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se Nescafe, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN.