Gigantul anglo-olandez Unilever, al doilea mare jucător din industria alimentară, vinde divizia de margarină și produse tartinabile fondului global american de investiții KKR pentru 8,1 miliarde dolari, tranzacție parafată în această seară.
Tranzacția va fi efectiv finalizată la jumătatea anului viitor, fiind cea mai mare operațiune realizată cu capital împrumutat (leveraged buyout) anunțată în Europa în acest an, indică Bloomberg.
Tranzacția leveraged buyout reprezintă preluarea unei companii de către o altă companie care a obținut capitalul necesar prin împrumut bancar garantat cu activele entității preluate.
Brandurile care vor fi vândute includ Becel, Flora, Country Crock și Blue Band, conform Reuters.
CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă: Carrefour a preluat sub control platforma Bringo, cea mai importantă mișcare din ultimii ani pe piața locală a comerțului online cu alimente UPDATE: Carrefour confirmă"Anunțul de astăzi marchează un nou pas în restructurarea portofoliului nostru pe termen lung", spune Paul Polman, CEO Unilever, pe site-ul companiei.
În România, Unilever este prezent și cu brandurile de margarină Becel, Rama și Delma. În România, alături de alte țări, Unilever comercializează margarina Flora sub brandul Becel.
Unilever, al doilea mare jucător pe piața industriei alimentare, după producătorul elvețian Nestle, se desparte astfel de una dintre cele mai vechi afaceri, prima fabrică de margarină din lume fiind fondată în Olanda în 1872.
Divizia de margarină a Unilever întâmpină însă probleme din cauza schimbării preferințelor consumatorilor.
Unilever este prezent pe piața românească din 1995, coordonând de la București, prin Unilever South Central Europe, operațiunile și din Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia și Republica Moldova.
În primăvară, Unilever anunțase că va renunța la divizia de produse tartinabile, va reorganiza două dintre activitățile de bază și va majora dividendele către acționari, concomitent cu răscumpărarea unor acțiuni proprii în sumă de 5 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI Kaufland lansează prima sa marcă proprie realizată exclusiv în RomâniaMăsurile sunt menite să stimuleze încrederea investitorilor în potențialul de creștere al grupului după respingerea ofertei de preluare din partea rivalului american Kraft Heinz, în valoare de 143 miliarde de euro.
Divizia de produse tartinabile generează vânzări anuale de aproximativ 3 miliarde euro.
Cu sediul în New York, KKR avea la sfârșitul lunii septembrie active în administrate în valoare de 153 miliarde de dolari.
Fondul american are și investiții în real estate, energie și infrastructură.
Unilever, care are în portofoliu peste 400 de mărci, precum Knorr, Domestos, Magnum, Axe, Lipton și Dove, a fost desemnată în primăvara acestui an compania cu cea mai bună strategie de marketing din lume în indicele Effie Effectiveness Index.
Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169.000 de angajați și a generat anul trecut vânzări în valoare de 52.7 miliarde euro în 2016.