ULTIMA ORĂ Grupul german Metro oprește vânzarea celor 9 magazine de pe piața locală. Compania are un nou CEO, care a blocat planul

ULTIMA ORĂ Grupul german Metro oprește vânzarea celor 9 magazine de pe piața locală. Compania are un nou CEO, care a blocat planul
scris 14 mai 2021

Grupul german Metro, primul retailer internațional intrat pe piața românească, a oprit vânzarea celor 9 magazine din România, operațiune lansată și anunțată în premieră de Profit.ro la finele anului trecut, noul CEO al grupului anulând planul vechii conduceri, au declarat, pentru Profit.ro, surse din piața imobiliară.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Anul trecut, Metro și-a scos la vânzare 9 magazine din România, cu garanția închirierii pe termen lung, după modelul testat deja în 2019 în Polonia, Ungaria și Cehia. Oferta locală, evaluată la peste 100 de milioane de euro, a atras deja investitori de calibru.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, Profit.ro a anunțat recent că Portico Investments, deținut indirect de fondul de pensii Washington State Investment Board – unul dintre cele mai mari din SUA - a intrat în runda a doua de negocieri.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Oferte au mai depus și WDP și grupul Țiriac. Omul de afaceri Ion Țiriac, cel care a adus rețeaua Metro Cash & Carry în România și din care a ieșit în 2015, s-a retras însă din cursa pentru achiziție, potrivit surselor Profit.ro. 

VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piedici CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piedici

Din februarie acest an, însă, Metro AG l-a numit pe Steffen Greubel în postul de director general. Acesta și-a preluat mandatul de la 1 mai și a oprit vânzarea magazinelor din România.

Rețeaua Metro Cash & Carry din România numără 32 de magazine în 24 de orașe, dintre care două sunt închiriate, cum este cazul celui din Shopping City Deva. La vânzare au fost scoase doar 9 magazine aflate în proprietate. Suprafața medie a unui magazin, incluzând și zona de depozitare, este de peste 10.000 de metri pătrați, ceea ce ridică suprafața totală a portofoliului scos la vânzare la circa 90.000 de metri pătrați..

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

În 2019, Metro Properties, divizia imobiliară a grupului Metro, a vândut 11 magazine din Polonia, Ungaria și Cehia unei subsidiare a fondului francez de investiții LFPI într-o tranzacție de tip sale-and-leaseback evaluată la peste 250 milioane de euro.

Ca toți retailerii alimentari, Metro a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor în urma panicii cumpărătorilor stârnită de pandemie. În exercițiul financiar 2018/19, grupul Metro a generat vânzări de 27,1 miliarde euro. În România, subsidiara a avut în 2019 afaceri de 5,8 miliarde lei și un profit net de 93,2 milioane lei, cu peste 3.400 de angajați. Nemții ocupă locul șapte în topul celor mai mari retaileri alimentari, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi, Mega Image și Auchan, potrivit datelor transmise Ministerului Finanțelor Publice.

În toamna anului 2019, grupul de investiții deținut de miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care deține Compari.ro și posturi de radio în România, a devenit cel mai mare acționar al lanțului Metro.

viewscnt
Afla mai multe despre
portico
metro
inchiriere
sale and leaseback