Grupul german Metro, primul retailer internațional intrat pe piața românească, a oprit vânzarea celor 9 magazine din România, operațiune lansată și anunțată în premieră de Profit.ro la finele anului trecut, noul CEO al grupului anulând planul vechii conduceri, au declarat, pentru Profit.ro, surse din piața imobiliară.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Anul trecut, Metro și-a scos la vânzare 9 magazine din România, cu garanția închirierii pe termen lung, după modelul testat deja în 2019 în Polonia, Ungaria și Cehia. Oferta locală, evaluată la peste 100 de milioane de euro, a atras deja investitori de calibru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Oferte au mai depus și WDP și grupul Țiriac. Omul de afaceri Ion Țiriac, cel care a adus rețeaua Metro Cash & Carry în România și din care a ieșit în 2015, s-a retras însă din cursa pentru achiziție, potrivit surselor Profit.ro.
Din februarie acest an, însă, Metro AG l-a numit pe Steffen Greubel în postul de director general. Acesta și-a preluat mandatul de la 1 mai și a oprit vânzarea magazinelor din România.
Rețeaua Metro Cash & Carry din România numără 32 de magazine în 24 de orașe, dintre care două sunt închiriate, cum este cazul celui din Shopping City Deva. La vânzare au fost scoase doar 9 magazine aflate în proprietate. Suprafața medie a unui magazin, incluzând și zona de depozitare, este de peste 10.000 de metri pătrați, ceea ce ridică suprafața totală a portofoliului scos la vânzare la circa 90.000 de metri pătrați..
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăÎn 2019, Metro Properties, divizia imobiliară a grupului Metro, a vândut 11 magazine din Polonia, Ungaria și Cehia unei subsidiare a fondului francez de investiții LFPI într-o tranzacție de tip sale-and-leaseback evaluată la peste 250 milioane de euro.
Ca toți retailerii alimentari, Metro a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor în urma panicii cumpărătorilor stârnită de pandemie. În exercițiul financiar 2018/19, grupul Metro a generat vânzări de 27,1 miliarde euro. În România, subsidiara a avut în 2019 afaceri de 5,8 miliarde lei și un profit net de 93,2 milioane lei, cu peste 3.400 de angajați. Nemții ocupă locul șapte în topul celor mai mari retaileri alimentari, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi, Mega Image și Auchan, potrivit datelor transmise Ministerului Finanțelor Publice.
În toamna anului 2019, grupul de investiții deținut de miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care deține Compari.ro și posturi de radio în România, a devenit cel mai mare acționar al lanțului Metro.