Retailerul chinez de comerț electronic rapid Temu și colega fondat în China Shein au primit ordine de la autoritățile de reglementare tehnologice din UE să furnizeze detalii despre modul în care respectă regulile UE privind conținutul online până pe 12 iulie, în urma plângerilor organismelor de protecție a consumatorilor, transmite Reuters.
Ambele companii sunt supuse unor cerințe mai stricte în temeiul Legii privind serviciile digitale, cum ar fi să facă mai mult pentru a aborda conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor, după ce au fost desemnate ca platforme online foarte mari din cauza numărului mare de utilizatori, informează News.ro.
Comisia Europeană a declarat că a trimis cereri de informații companiilor, întrebând cum le permit utilizatorilor să le notifice despre produsele ilegale și să-și gestioneze interfețele online pentru a preveni înșelarea sau manipularea utilizatorilor prin așa-numitele modele întunecate.
CITEȘTE ȘI C&A intră pe mari pierderi în România. Planuri de extindereDe asemenea, Comisia a dorit mai multe detalii despre modul în care companiile îi protejează pe minori, transparența sistemelor lor de recomandare, trasabilitatea comercianților și conformitatea prin proiectare.
”Această acțiune se bazează și pe o plângere depusă la Comisie de către organizațiile de consumatori. Atât Temu, cât și Shein trebuie să furnizeze informațiile solicitate până la 12 iulie 2024”, se arată într-un comunicat.
Temu a spus că cooperează cu Comisia.
”De asemenea, am dori să reiterăm faptul că ne angajăm pe deplin să respectăm toate legile și reglementările aplicabile pe piețele în care ne desfășurăm activitatea”, a spus un purtător de cuvânt într-un e-mail.
Shein a spus că va continua să lucreze îndeaproape cu Comisia.
”Am primit cererea de informații de la Comisia Europeană și ne străduim să o rezolvăm cu promptitudine”, a spus un purtător de cuvânt.
Încălcările legii DSA pot duce la amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală a unei companii.