Trendyol, cea mai mare platformă turcă de e-commerce, care în vara anului 2021 a devenit primul decacorn din Turcia, controlată majoritar de gigantul chinez din domeniul e-commerce Alibaba Group Holding, ca investitor strategic, Trendyol, cea mai mare platformă turcă de e-commerce, care în vara anului 2021 a devenit primul decacorn din Turcia, controlată majoritar de gigantul chinez din domeniul e-commerce Alibaba Group Holding, ca investitor strategic, lansează prima sa campanie de Black Friday în România, între 5 și 10 noiembrie 2024.
Intrarea companiei pe piața din România a fost anunțată la începutul anului de Profit.ro.
Retailerul promite acum reduceri de până la 80%, acoperind toate categoriile de produse de pe platformă.
Aceasta va fi urmată de o a doua campanie, sincronizată cu Black Friday-ul internațional, între 26 noiembrie și 1 decembrie.
Trendyol are o evaluare de cel puțin 10 miliarde de dolari, cifră care-i conferă statutul de decacorn.
În România, eMAG este cel mai mare retailer online local, și recent a lansat, cum a anunțat Profit.ro, lângă Budapesta, cel mai mare centru logistic pentru e-comerț din regiune - VEZI AICI FOTO
România este țara cu care Trendyol atacă acum piața est-europeană, mânată atât de potețialul zonei ca stat membru UE, dar și de un argument inedit: interesul românilor pentru produse turcești dat fiind faptul că inclusiv serialele turcești TV bat recorduri de rating.
Odată cu România, platforma se va extinde și spre Grecia, Ungaria și Cehia, urmând ca până la finalul acestui an să mai intre în Polonia, Slovacia și Bulgaria.
Ținta - să atingă un volum comercial de 350 milioane dolari până la sfârșitul anului, 2 milioane de clienți activi și peste 4 milioane de comenzi în regiune.
La acest moment, o treime dintre noii exportatori din Turcia sunt vânzători pe Trendyol, platforma reușind să încheie anul trecut cu încă aproximativ 3 milioane de clienți și 12 milioane de comenzi.
În total, platforma are circa 30 milioane clienți, 250.000 vânzători și 80 milioane produse listate pe platformă, livrând în peste 100 de țări din întreaga lume și având birouri în Ankara, Istanbul, Izmir, Amsterdam, Berlin, Luxembourg.
Ținta este să devină lider la nivel global.
Fondată în 2010, platforma este evaluată la peste 16 miliarde de dolari, strângând, în 2021, fonduri de 1,5 miliarde dolari de la investitori precum SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority și fondul suveran din Abu Dhabi.
Grupul chinez Alibaba are o participație de 76,1%. Alibaba Group a achiziționat un pachet de acțiuni la Trendyol în 2018.
Trendyol are propriile rețele de logistică, și anume Trendyol Express, pentru afaceri de comerț electronic, și Trendyol GO, pentru servicii de livrare rapidă.
În toamnă, Alibaba a anunțat că intenționează să investească două miliarde de dolari în Turcia, la finalul unei reuniuni cu președintele Recep Tayyip Erdogan, arătând că a investit deja 1,4 miliarde de dolari în Turcia via Trendyol.
Președintele Alibaba, Michael Evans, a spus atunci că grupul vrea să investească în Europa și Orientul Mijlociu.
Volumul total de e-commerce din Turcia a crescut cu 109%, până la 800 de miliarde de lire și aproape o cincime din toate achizițiile au fost făcute online.