Aquila, lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a finalizat tranzacția pentru achiziționarea a 100% din părțile sociale ale companiilor Parmafood Group Distribution SRL și Parmafood Trading SRL, în urma îndeplinirii tuturor condițiilor suspensive prevăzute în contract.
„Finalizăm a doua tranzacție din acest an. Achiziționarea celor două companii Parmafood marchează încă un moment important în evoluția anunțată a AQUILA și reprezintă un pas concret în strategia noastră de creștere, cu impact direct în piața de HoReCa. Vom continua procesul de dezvoltare a afacerii împreună cu o echipă care se bucură de notorietate și încredere din partea partenerilor de afaceri și care s-a dezvoltat respectând standardele cu care suntem obișnuiți la AQUILA. Am dedicat ultimii 30 de ani unei creșteri dinamice, iar astăzi începem o nouă etapă, care înseamnă consolidarea poziției noastre în piața distribuției, în linie cu viziunea de a avea un produs distribuit de AQUILA în fiecare casă” Cătălin Vasile, CEO AQUILA.
Aquila a cumpărat în luna februarie compania Romtec Europa.
În luna luna ianuarie, Aquila a anunțat încheierea unui acord preliminar de tranzacție pentru achiziționarea a 100% din părțile sociale ale companiilor Parmafood Trading SRL și Parmafood Group Distribution SRL, unele dintre principalele companii distribuitoare de bunuri de larg consum.
Prețul cumulat convenit pentru achiziția ambelor companii va fi de maximum 16,5 milioane de euro din care se vor scădea datoriile, în baza unui mecanism de preț stabilit de părți, și va fi plătit din surse proprii.
Modalitatea de plată agreată constă în achitarea a 80% din suma totală la perfectarea tranzacției și câte 10% după expirarea unui termen de 1 an, respectiv 2 ani de la perfectarea tranzacției.
CITEȘTE ȘI Dedeman se extinde cu o investiție de 19 milioane euroCompaniile Parmafood au o istorie cumulată de 3 decenii și dețin un portofoliu de peste 100 de branduri cu notorietate națională și internațională.
Parmafood Group Distribution SRL și Parmafood Trading SRL au înregistrat în 2023 o cifră de afaceri cumulată de 277,5 milioane de lei (+13% față de anul 2022) și un profit net cumulat de 16,6 milioane de lei.
Companiile achiziționate prestează activități de distribuție în canalele HoReCa, Retail Modern și Retail Tradițional și operează depozite logistice cu sisteme integrate de management ale stocurilor.
AQUILA vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena: legume și fructe congelate; LaMasă: semipreparate congelate din carne; Yachtis: produse congelate de pește și fructe de mare; precum și mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.
Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală.
AQUILA a încheiat anul 2023 cu venituri de 2,5 miliarde de lei (+14% față de anul 2022) și un profit net de 97 milioane de lei, cel mai mare de la înființarea companiei. Rezultatele au fost susținute în principal de segmentul de distribuție, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei.