Tranzacția prin care compania franceză Antalis, lider european în distribuția de hârtie și ambalaje industriale, prelua o firmă românească din industria publicitară cu 2,6 milioane euro a eșuat

Tranzacția prin care compania franceză Antalis, lider european în distribuția de hârtie și ambalaje industriale, prelua o firmă românească din industria publicitară cu 2,6 milioane euro a eșuat

Sursa foto: Facebook/Verla

scris 26 nov 2018

Tranzacția prin care compania franceză Antalis, lider european în distribuția de hârtie pentru birouri, ambalaje industriale și comunicare vizuală, prelua furnizorul român de materiale pentru industria publicitară Verla, mutare anunțată în vară de Profit.ro și prin care francezii își extindeau prezența pe piața românească de profil, a eșuat din cauza "diferenței de viziune privind strategia de dezvoltare în viitor, dar și a politicii de personal". Conform datelor Profit.ro, tranzacția a fost evaluată la 2,6 milioane euro.

Tranzacția fusese deja avizată de Consiliul Concurenței.

Urmărește-ne și pe Google News

”Din cauza diferenței de viziune privind strategia de dezvoltare în viitor  dar și a politicii de personal, am decis să nu mergem mai departe cu această tranzacție. Ne vom consolida afacerile și ne vom extinde gama de produse din portofoliu. Verla rămâne o afacere de familie, experiența acestei negocieri fiind una extrem de importantă pentru viitor”, spune însă acum Viorel Verzea, acționarul majoritar al Verla.

Fondată în 1994 la Cluj-Napoca, Verla distribuie materiale și echipamente pentru industria publicitară. Compania operează două depozite, în Cluj-Napoca și București, precum și mai multe magazine de decorațiuni interioare, sub mărcile Verla Decor și Studio Print.

Tranzacție: Doina Cepalis, una dintre cele mai mari antreprenoare din România, transferă fiicei 25% din acțiunile Te-Rox Prod, companie intrată în topul Europei CITEȘTE ȘI Tranzacție: Doina Cepalis, una dintre cele mai mari antreprenoare din România, transferă fiicei 25% din acțiunile Te-Rox Prod, companie intrată în topul Europei

Compania, cu 65 de angajați, furnizează pentru industria de publicitate din România materiale importate din Belgia, Spania, Marea Britanie, Polonia, Japonia, Germania, Coreea și China și este în discuții cu furnizori din Statele Unite ale Americii.

Anul trecut, Verla a raportat afaceri de 36,6 milioane de lei (7,85 milioane euro), în creștere de la 34,3 milioane de lei în 2016. Profitul a scăzut însă de la puțin peste 2 milioane de lei la 1,3 milioane de lei.

Verla estimează ca va încheia exercițiul financiar al anului în curs cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, în creștere cu 20% față de anul anterior, păstrând  marja de profitabilitate de 5%. 

Radu Octavian: Când clădești un grup de 300 de milioane de euro și îl pierzi aproape complet CITEȘTE ȘI Radu Octavian: Când clădești un grup de 300 de milioane de euro și îl pierzi aproape complet

Antalis, divizia de distribuție hârtie a grupului francez Sequana, este prezentă în România din anul 1998, când Arjo Wigging Appleton (AWA) a achiziționat o participație majoritară la RTC Papers + Boards, firmă desprinsă din grupul RTC Holding, fondat de antreprenorul român Radu Octavian.

Antalis este lider european în distribuția de hârtie și ambalaje industriale și al doilea mare jucător pe piața de materiale de comunicare vizuală. Compania, cu peste 5.500 de angajați în 43 de țări, a avut vânzări de 2,4 miliarde de euro în 2017.

Grupul francez Sequana deține un pachet de 75,2% din acțiunile Antalis.

viewscnt
Afla mai multe despre
antalis
verla
achizitie
preluare
tranzactie
distributie hartie
comunicare vizuala