În fecare an, Brand Finance evaluează peste 4.000 de branduri globale. Cele mai valoroase branduri ale sectorului alimentar sunt incluse în raportul Brand Finance Food 50.
În acest an, portofoliul de branduri Unilever este evaluat la $42,9 miliarde USD, mai mult decât dublul valorii portofoliului KraftHeinz (cei care au avut recent o tentativă nereușită de preluare a gigantului anglo-olandez). Topul este condus de Nestle.
Din analiza efectuată reiese că brandul chinezesc Yili, deși puțin cunoscut în Occident, este cel mai puternic brand de lactate al lumii și al doilea ca valoare, după Danone.
Datele mai arată că brandul australian Devondale este brandul cu cea mai rapidă creștere, de 35% în ultimul an, iar brandurile alimentare în general au traversat un an dificil, cu primele patru branduri în scădere de valoare față de anul precedent.
Nestle este cel mai valoros brand alimentar.
Top Food
Top băuturi
Întregul clasament și detalii privind cele mai mari portofiolii de branduri alimentare ale lumii, precum și metodologia Brand Finance pot fi accesate aici.