Gigantul american Foot Locker, retailer sportiv intrat în România în urmă cu doi ani, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro, cu un magazin propriu în centrul comercial bucureștean AFI Cotroceni, și-a cedat afacerea locală companiei elene Fourlis, care pregătește acum deschiderea a peste 100 de magazine sub acest brand în România și Grecia, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupul grec Fourlis a preluat, prin acord de licență, operațiunile din România ale Foot Locker, care a ajuns între timp pe piața locală la 3 magazine fizice. Tranzacția de preluare va fi finalizată până în aprilie 2025.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fourlis deține în România și franciza Intersport.
Sunt preluate acum de către Fourlis și operațiunile americanilor din Grecia, Bulgaria, Cipru, Slovenia, Croația, Bosnia și Herțegovina și Muntenegru, unde vor fi deschise alte 100 de magazine. Investiția totală este calculată la 80 milioane euro, pe un interval de 6 ani.
Grupul grec devine astfel primul licențiat al gigantului american în Europa.
În România, magazinele vor fi deschise în principalele mall-uri și pe marile străzi cu vad comercial. Planul este deschiderea a 15 până la 20 de magazine în primul an, inclusiv un magazin online.
CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmenteCu sediul central la New York, Foot Locker, celebru inclusiv pentru faptul că uniforma angajaților săi este asemnătoare celei a arbitrilor, are venituri anuale de 7,5 miliarde dolari.
Portofoliul de mărci include Foot Locker, Lady Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, Eastbay, Footaction și Sidestep.
CITEȘTE ȘI Nou jucător: Furnizor leton de condimente cu vânzări de 50 milioane euro intră pe piața din RomâniaRetailerul are astăzi aproape 3.000 de magazine în 28 de țări din America de Nord, Canada, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia și Australia.
Lansat în anul 1974 în California, brandul Foot Locker are 620 de magazine doar în Europa, în 20 de țări.
De-a lungul anilor, gigantul american a cumpărat diferite firme de pe piață, ultima tranzacție fiind semnată în vara anului 2021, când a achiziționat două lanțuri de magazine de pantofi, pentru un total de aproximativ 1,1 miliarde de dolari, respectiv WSS din California, pentru 750 de milioane de dolari, și retailerul japonez de îmbrăcăminte stradală Atmos, pentru 360 de milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Marius Coman, IoT Country Sales Manager Vodafone România: Eficiența operațională este unul dintre lucrurile pe care companiile le au în vedere atunci când își doresc să implementeze soluții de IoTUlterior, Under Armour a început să se extindă pe piața locală.