Grupul austriac Supernova, una dintre cele mai importante companii private de imobiliare axate pe proprietăți de retail de top din Europa Centrală și de Est, investește până la 40 de milioane de euro în modernizarea centrelor comerciale cora, achiziționate la sfârșitul anului trecut în București, Constanța, Bacău și Drobeta Turnu Severin de la Grupul Louis Delhaize, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro.
Valoarea tranzacției rămâne confidențială. Surse Profit.ro estimează însă valoarea tranzacției la circa 150 milioane de euro.
Lucrările de modernizare se află deja în desfășurare în Drobeta Turnu Severin și Bacău, urmând ca până la sfârșitul lui 2023 să fie demarate și finalizate inclusiv în Constanța și București.
CITEȘTE ȘI VIDEO Prima TV: Scumpiri în lanțDupă achiziția de la Grupurile Louis Delhaize și Galimmo a celor șase centre cu o suprafață totală de aproximativ 140.000 de metri pătrați, primele centre care au intrat în procesul de rebranding sunt Cora Drobeta Turnu Severin și Cora Bacău. În timp ce lucrările aflate în desfășurare la Drobeta Turnu Severin se vor finaliza în luna august, la Bacău, acestea au loc în două etape ce se vor încheia în 2023.
Până la sfârșitul lui 2023, toate cele șase centre comerciale vor avea spații renovate și modernizate, sub denumirea de centre comerciale Supernova. cora va rămâne, ca și până acum, principalul chiriaș pe zona alimentară.
Pe fondul noului context generat de pandemia de COVID-19 și a deciziei cora de a-și reduce suprafața magazinelor, Supernova va prelua administrarea zonelor eliberate în centrele aflate în proprietatea sa: București Cora Alexandriei, București Cora Lujerului, București Cora Pantelimon și Cora Brătianu (Constanța). Cu acest prilej, grupul austriac va completa portofoliul deja existent prin adăugarea de noi branduri.
Recent, Grupul Louis Delhaize a semnat contractul de vânzare și a Cluj Napoca Estate SRL (societatea ce deține spațiul hipermarketului Cora din Cluj-Napoca) către Studium Green, dezvoltator imobiliar din Cluj deținut de omul de afaceri Dorin Bob.
CITEȘTE ȘI Dezvoltatorul imobiliar Speedwell, fondat de antreprenorii belgieni Jan Demeyere și Didier Balcaen, începe lucrările la Paltim, cea mai mare investiție a sa de până acumTranzacția urmează celei de la sfârșitul lunii decembrie 2021, când Grupul Louis Delhaize a semnat contractul de vânzare a portofoliului imobiliar din România către compania austriacă Supernova, operațiune anunțată anterior de Profit.ro. Retailerul nu își vinde și afacerea de bază, ci va continua să opereze hipermarketurile cora.
Tranzacția de tip sale & lease back (vânzare & închiriere) cu grupul Supernova, unul dintre cele mai importante din Austria, prevede achiziționarea dreptului de proprietate asupra „pereților” centrelor comerciale în cadrul cărora operează hipermaketurile cora în sistem de chiriaș-ancoră. Schimbarea vizează modificarea controlului în societățile care dețin centrele comerciale având drept chiriaș-ancoră hipermarketurile cora din: București – cora Alexandriei, cora Lujerului și cora Pantelimon –, Bacău – cora Bacău –, Constanța – cora Brătianu și Drobeta – cora Drobeta Turnu Severin, precum și galeriile comerciale (cu excepția celei de la cora Pantelimon, aflată deja în proprietatea Catinvest). Proprietățile tranzacționate au o suprafață totală de circa 140.000 de metri pătrați. Denumirea centrelor comerciale va fi schimbată în Supernova.
Cele 6 hipermarketuri cora asociate tranzacției vor continua să funcționeze ca și chiriaș. Portofoliul de food retail operat de România Hypermarche, subsidiara Louis Delhaize, rămâne neschimbat, operând sub forma celor 10 hipermarketuri cora în București și în alte orașe din țară.
Romania Hypermarche, compania care operează cora la nivel național, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 1,548 miliarde de lei, comparativ cu 1,626 miliarde de lei, rulaj înregistrat în anul anterior, și pierderi de 42,929 milioane de lei, de la un profit de 4,796 milioane de lei, cât avea în 2020.
Cora și-a reluat, în 2021, planurile de expansiune, după o pauză de circa 7 ani în care nu a mai deschis niciun magazin. Grupul franco-belgian a inaugurat primul său magazin în format mic, de proximitate, denumit Cora Urban și are deja mai multe magazine în București.