Supermarketurile din mai multe regiuni din nordul Italiei, cele mai apropiate de locul izbucnirii epidemiei cu coronavirus în această țară, au fost practic golite, iar săpunul dezinfectant și măștile medicinale au fost epuizate, informează luni EFE.
Presa italiană relata luni despre adevărate asalturi asupra supermarketurilor ca urmare a isteriei colective provocate de răspândirea coronavirusului în Italia, țara europeană cea mai afectată de această epidemie, cu patru decese și peste 150 de cazuri confirmate, în pofida faptului că nu există restricții în ceea ce privește programul magazinelor, nici probleme cu aprovizionarea, după cum a amintit duminică seară șeful guvernului de la Roma, Giuseppe Conte, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aglomerația în magazine nu s-a produs doar în cele 11 localități izolate din regiunile Lombardia și Veneto, considerate epicentrul epidemiei cu coronavirus din Italia, ci s-a extins în orașele mari, precum Milano.
În afara faptului că rafturile supermarketurilor au fost golite de tot ce înseamnă apă, paste și alte produse cu termen de garanție îndelungat, din magazine și din farmacii au dispărut practic produsele dezinfectate precum clorul, gelul de mâini sau șervețelele umede, precum și mănușile de latex sau măștile medicinale.
Totodată, asociațiile pentru protecția consumatorilor au atras atenția că unii comercianți profită de situație și au crescut prețurile la unele produse sanitare, mai ales la vânzarea online. Cea mai mare asociație de protecție a consumatorilor, Codacons, va depune luni o plângere la parchetul din Roma și la poliția financiară ''împotriva modificării listelor de prețuri care se practică în aceste momente de către principalele portaluri de comerț electronic''.
Președintele Codacons, Carlo Rienzi, a acuzat faptul că, de exemplu, un gel dezinfectat clasic de 80 ml, care în mod normal se vinde pe piață cu circa 3 euro, a ajuns pe internet să coste 22,5 euro, adaosul comercial fiind de 650%. ''Măștile medicinale care înainte se vindeau cu mai puțin de 10 eurocenți pentru o bucată, costă acum 1,8 euro pe internet, ceea ce reprezintă o creștere de 1.700%'', a mai avertizat Rienzi.