Vânzările online pe segmentul de carte în format audiobook și e-Book ating 51% din totalul vânzărilor de carte în 2017, cumpărătorii fiind persoane active în rețele sociale și implicate în proiecte de ecologie sau voluntariat, care utilizează mijloace de transport alternative și au un venit mediu, dispuși să cheltuiască în medie 60 de lei la fiecare achiziție.
Consumatorii acestor produse sunt preponderent bărbați – 65%, cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani din mediul urban, arată un studiu realizat pe baza comportamentului de consum și achiziție a 362.935 de cititori de către Editura ACT și Politon.
Din punct de vedere al interesului publicului pentru titlurile editurii, în anul 2017 volumul cel mai mare de achiziție a fost realizat în domeniul dezvoltării personale - 50%, urmat de titlurile de business - 30%. Domeniul spiritualitate și meditație a însumat 18% din totalul vânzărilor, iar literatura clasică 2%.
CITEȘTE ȘI STUDIU Piața de eCommerce din România va crește cu 30% în acest an, ajungând la circa 2,4 miliarde de euro. Ce cumpără cel mai mult românii Editura ACT și Politon a fost fondată în 2014 și are în portofoliu peste 200 de titluri din domenii precum business, dezvoltare personală, spiritualitate și literatură, publicate în format print, audio și e-Book.
În anul 2017, comparativ cu anul 2016, se constată o creștere cu 200% a interesului cititorilor pentru titlurile editurii, în toate formatele disponibile.