Comerțul online din România a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu față de media europeană, de 15%, anunță Asociația Română a Magazinelor Online din România (ARMO), citând rezultatele Raportului european privind comerțul electronic publicat recent de organizația Ecommerce Europe.
România se numără printre țările cu cea mai mică pondere a persoanelor care fac cumpărături online mai arată studiul, însă, cu toate acestea, ARMO estimează că, în acest an, comerțul online din România va depăși 2,5 miliarde de euro și are potențialul de a-și dubla valoarea până în 2020, cu condiția creșterii investițiilor și a suportului autorităților pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populației, coroborată cu cea a infrastructurii digitale.
„Evoluția comerțului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiții în forța de muncă, în dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar și a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creștere, nu doar a comerțului online, ci a economiei, în general”, a declarat Florinel Chiș, director executiv Asociația Română a Magazinelor Online.
Anul trecut, comerțul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România. La nivel european, creșterea a fost de 15%, până la o valoare de 530 miliarde de euro. Țările din Europa Centrală și de Est au obținut cea mai mare creștere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria a crescut cu 25%.
CITEȘTE ȘI Studiu de impact: Una din trei companii din România riscă insolvența dacă este introdus impozitul de cifra de afaceriMarea Britanie conduce topul țărilor din vestul Europei, generând anul trecut aproximativ 33% din vânzările online europene. De altfel, pe piețele mature, ponderea persoanelor care cumpără online este cea mai ridicată: 87% în Marea Britanie, 84% în Danemarca și 82% în Germania. Pentru anul curent, studiul anticipează menținerea ritmului de creștere pentru comerțul online la nivel european, respectiv 14%, până la o valoare de 602 miliarde de euro. Pentru România, ARMO estimează o creștere de 24%, la peste 2,5 miliarde de euro.
De asemenea, raportul relevă că, la nivel european, proporția companiilor cu mai mult de 10 angajați care au un site web este în continuă creștere: de la 67% din totalul companiilor de retail în 2010, la 77% în 2016. Cu toate acestea, doar 18% vând prin intermediul site-ului web. Cumpărăturile online sunt mai populare în rândul tinerilor - două treimi dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani cumpără frecvent online, față de doar o treime dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 74 de ani.