Experiența de cumpărare se deteriorează rapid în România din cauza aglomerației de la casele de marcat din magazinele de electrocasnice. Astfel, circa 91% dintre români s-au gândit să abandoneze coșul sau chiar s-au răzgândit și au plecat fără cumpărături din cauza cozilor foarte mari, arată un studiu realizat de compania austriacă specializată în domeniul relațiilor cu clienții 4Service Group.
Cercetarea a fost efectuată de compania de servicii de evaluare a relațiilor cu clienții 4Service Group în luna mai. La sondaj au participat peste 700 de clienți ai magazinelor de electronice sau electrocasnice din patru țări: România, Bulgaria, Polonia și Turcia, scrie News.ro.
Sondajul arată că 98% dintre români nu își cumpără produse electrocasnice doar în funcție de recomandările prietenilor sau ale vânzătorului, aceștia preferând să se documenteze si să consulte caracteristicile tehnice ale produsului ales.
Cei mai mulți dintre români, adică 83%, aleg magazinul cu cea mai variată gamă de produse.
Deși marea majoritate a clienților care caută să cumpere electrocasnice vor să aibă de unde alege, peste 58% dintre aceștia revin în magazin pentru noi achiziții, având în vedere experiența anterioară pozitivă.
Prețul și ofertele promoționale reprezintă criteriile cele mai importante în alegerea magazinului când vine vorba de clienții din Turcia, Polonia sau Bulgaria, în timp ce românii pun preț în special pe experiența de cumpărare pe care o au în relația cu angajații magazinului.
Cel mai important criteriu pe care trebuie să-l îndeplinească angajații magazinelor este să cunoască foarte bine gama de produse. 92% dintre consumatorii români țin la acest aspect, mai mult decât la politețea sau amabilitatea personalului din magazine.
4Service Group este o compania austriacă cu peste 15 ani de experiență în domeniul relațiilor cu clienții.