Utilizatorii români au dat cele mai multe click pe anunțuri și au finalizat cele mai multe achiziții în zilele de marți, cu un număr de conversii cu 73% mai mare și cu 45% mai multe click-uri decât sâmbăta. Cea mai intensă activitate a fost înregistrată seara, între orele 21 și 23 (19% din totalul conversiilor), arată un studiu RTB House realizat în piețe din Europa, America Latină, Asia și Pacific, Orientul Mijlociu și Africa.
Și pe plan mondial utilizatorii sunt mai predispuși să dea click pe bannerele publicitare și să facă achiziții în zilele din timpul săptămânii, decât în weekend, iar cea mai mare rată de conversie se înregistrează în zilele de marți și miercuri, în a doua parte a zilei. Numărul de click-uri și conversia cresc în special marțea, când sunt înregistrate cu 37% mai multe click-uri și rata de conversie e cu 43% mai mare. Cea mai proastă zi pentru cumpărăturile online este sâmbăta, când decizia de achiziție (calculată pe baza click-urilor pe reclame) scade semnificativ, la 11% din totalul rezultatelor din săptămână, mai arată studiul.
Comportamentul online și preferințele în materie de shopping sunt foarte dinamice și se schimbă în acord cu trendurile din tehnologie, dar și în funcție de factori externi punctuali (condiții meteo, sărbători legale, etc).